I Wordfinders nyhetsbrev är krönikan ett videoklipp!

Aneta Purwin är ansvarig för webb och social media på WordFinder.Vi ställde henne ett par frågor om företaget i allmänhet och om Colin Moon krönikor i synnerhet.

Beskriv WordFinder och vilka tjänster ni erbjuder.

WordFinder är marknadens snabbaste och mest flexibla tjänst för att hitta rätt ord, term, översättning eller synonym. Genom att använda vår lexikontjänst kan du enkelt effektivisera och förbättrar kvalitén på din kommunikation.

Vi har ett gediget utbud med mer än120 lexikon på 15 språk inom mängder av ämnesområden. WordFinder har marknadens absolut bredaste sortiment från ledande förlag som t. ex Norstedts, HarperCollins, Oxford University Press, Porto Editora, Larousse.

Mer än 25 000 företag och 500 000 användare kommunicerar varje dag med hjälp av WordFinder.

Hur länge har ni skickat ut ett nyhetsbrev?

För 15 år sedan började vi med att skicka ut ett tryckt nyhetsbrev som gick ut till våra kunder via posten cirka 4 gånger om året. För ungefär 10 år sedan gick vi över till elektroniska nyhetsbrev.

Hur ofta ges det ut?

Nyhetsbrevet skickas ut en gång i månaden.

Hur många kunder tar emot brevet per tillfälle?

Vårt nyhetsbrev går ut till cirka 11 600 prenumeranter i Sverige och cirka 1 800 prenumeranter utomlands.

Numera är krönikorna i videoformat. Berätta mera! Hur kom ni på idén?

Colin Moon har ju alltid varit väldigt uppskattad av våra nyhetsbrevs läsare. De skrivna krönikorna är ju väldigt bra men för att lyfta och förnya presentationen föreslog jag för Colin att han skulle spela in sina krönikor på video istället. Detta efter att jag sett ett par krönikor han lagt ut på YouTube, däribland min personliga favorit ”Colin Moon - International Encounters”  https://www.youtube.com/watch?v=s-9EXzbNaDE.

Att presentera krönikorna på de sättet gör ju att de får en helt annan dimension. Tanken är ju att Colins krönikor inte bara ska förekomma i vårt nyhetsbrev utan även spridas via andra kanaler. Att sprida videoklipp via social medier är enklare än att sprida texter då video och bild är de som
uppskattas mest av dem som använder sociala medier idag.

Vilken mottagning har de fått från era kunder?

Den artikeln som klickas mest på i nyhetsbrevet har alltid varit Colin Moons krönikor, oavsett i vilket format de presenterats. Jag tycker att det säger allt om vad våra läsare av nyhetsbrevet tycker om Colin Moons krönikor =). Nu släpps vissa av dessa korta filmer och det är fritt fram för spridning.

Varsågoda!