Visionsbild - Kvarteret MITTEN i Barkarby

COLIVE och TRICOREAL ingår samarbete i det nya innovativa, hållbara och framtidsorienterade Barkarby

COLIVE, Sveriges ledande co-living-operatör ingår hyresavtal med TRICOREAL om att utgöra en del av Kvarteret MITTEN som planeras ovanpå den nya tunnelbanestationen i Barkarby. Projektet, som väntas stå klart 2024 utvecklas i sann framtidsanda och kommer att bli en livfull, dynamisk, socialt och ekologisk hållbar stadsmiljö där både människor och företag kan växa och må bra. COLIVEs hubb avser att husera flera hundra unga vuxna.

- Det är genom att tänka på och utgå ifrån människorna som ska arbeta, bo, leva och mötas här som vi kan skapa en skön plats där människor trivs, säger Peter Johansson, Grundare & Affärsutvecklare på TRICOREAL.

- Co-living handlar inte enbart om att skapa ”tak över huvudet”, utan så väldigt mycket mer. Det här är en helt ny social arena, vilken behövs mer än någonsin då vi ser en allt större ensamhet i vårt urbana och digitala samhälle. I kvarteret MITTEN får vi möjlighet att docka in vårt koncept i en ännu större helhet då hela området är avsett som ett nav för mänskliga kontakter vilket ju är en jätteboost både för hubben och kvarteret i sig.” säger Katarina Liljestam Beyer, medgrundare och COO på COLIVE.

-Det är precis sådana här typer av destinationer vi söker efter när vi etablerar framtidens co-living-bostäder för unga, avslutar hon.

Byggstart för kvarteret MITTEN och COLIVE:s hubb är 2022 och 2024 beräknas kvarteret stå klart.

- Jag är glad över att COLIVE tillsammans med oss och övriga medskapare är med och bidrar till en av Sveriges mest spännande platser. Vi kommer att överraska nu och över tid, säger Peter Johansson.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Katarina Liljestam Beyer, COO/medgrundare COLIVE AB, katarina@colive.se, tel 0707-530 420

Peter Johansson, Affärsutvecklare och grundare Tricoreal AB, peter@tricoreal.com, tel 073-028 59 83

Regioner

COLIVE erbjuder en unik, yteffektiv och hållbar boendeform genom coliving. Det är en smart bostadslösning som bidrar till att avhjälpa bostadsbristen för unga vuxna, bidra till ökad tillväxt i storstäder, främja sociala relationer och umgänge samt bidra till minskad miljöpåverkan.