COLIVE HANGOUT

COLIVE och Wallenstam öppnar Sveriges största COLIVING-boende

Tillsammans med Wallenstam skalar COLIVE upp coliving-konceptet och öppnar upp för drygt 100 hyresgäster i COLIVE Parkstråket i Haninge, söder om Stockholm. COLIVE Parkstråket öppnar till hösten och intresset har redan visat sig vara stort. Redan nu går det att skriva kontrakt för någon av bostäderna.

– Med öppningen av Parkstråket tar nu vi nu co-living till Sverige på allvar. Ambitionen är att skapa en riktigt bra boendeupplevelse med hög livskvalitet. Här ger vi våra hyresgäster ett hem som bidrar till gemenskap utan att tumma med den personliga integriteten, säger Katarina Liljestam Beyer, COO och medgrundare på COLIVE.

På COLIVE Parkstråket bor hyresgästerna tillsammans i delningslägenheter för 5–6 personer där man utöver tillgång till sitt privata låsbara rum har gemensamma ytor som vardagsrum och kök; som möblerats och utrustats genomgående. Entréplan är utrustat med unika “COLIVE Hangout”,en större yta avsedd för sociala aktiviteter för; och av, alla hyresgäster i hubben.

Det privata rummet och de delade utrymmena kompletteras även av inspirerande evenemang, regelbunden städhjälp, och samordnade tjänster som matleveranser.

Faktaruta

Adress: Örnens väg 1, Haninge

Inflytt: Påbörjas november 2020

Antal delningslägenheter: 17 st.

Antal hyresgäster per delningslägenhet: 5–6 st.

Totalt antal hyresgäster:. 102 st.

Lägenhetsstorlekar: 6–16 m²

Gemensam yta per delningslägenhet: 62–90 m²

Balkong/Uteplats: Vissa delningslägenheter har gemensam balkong och några lägenheter har privat balkong. Gemensam uteplats finns i bottenplan.

Kommunikationer: Projektet ligger en kort promenad från Handens pendeltågsstation och Haninge Centrum.

Uthyrning: Lägenheterna hyrs ut via colive.se