Bodil Nelsson ny chef för Marknad och kommunikation på Collectum

Bodil Nelsson är ny Marknad- och kommunikationschef på valcentralen Collectum. Hon tillträdde sin nya tjänst den 13 januari och ingår i Collectums ledningsgrupp.

– Jag ser fram emot att få fortsätta utveckla kommunikationen kring tjänstepensionen och att ytterligare vässa vårt erbjudande. Vi ska fokusera kundmötet och den digitala utvecklingen, säger Bodil Nelsson.

Närmast kommer Bodil från Fora där hon varit chef för Partsrelationer och produkt. Hon blir nu chef för kommunikationsavdelningen som i samband med detta byter namn till Marknad och kommunikation. Det är för att kommunikationsavdelningen under åren har byggt upp ett ansvar för att hålla ihop Collectums erbjudande, varumärke och kundupplevelse.

– Bodil har lång erfarenhet av försäkring, kundnära frågor och utvecklingsarbete. Det är erfarenheter som kommer att vara till stor nytta för Collectum, när det gäller att utveckla vårt kommunikationsarbete, säger Collectums vd Gunnar Ölundh.

Bodil har tidigare även haft befattningar som kundansvarig både på UC och Fora samt varit vd för Allabolag.se. Hon har även lång erfarenhet från bankvärlden.

Bodil Nelsson, chef Marknad och kommunikation, 070-610 63 40
Daniel Kinnerup, pressansvarig, 073-940 16 84

2,4 miljoner människor har tjänstepensionen ITP som har kommit till genom ett avtal mellan Svenskt Näringsliv och PTK. På uppdrag av dem upphandlar Collectum, som drivs utan eget vinstsyfte, de försäkringsbolag som får förvalta tjänstepensionen ITP och ställer krav på låga avgifter och hög historisk avkastning.

Collectum förmedlade 49 miljarder kronor i premier under 2019 mellan 36 000 företag och cirka tio försäkringsbolag. www.collectum.se www.pratapension.se