Lillskär säljer hyresrätter till Vardagshem

Lillskär säljer hyresrätter till Vardagshem

Colliers har agerat rådgivare då bostadsutvecklaren Lillskär AB avyttrat 57 hyresrätter i Strängnäs till Vardagshem Fastigheter AB genom Forward Commitment. Affären är en del i Vardagshems expansion som långsiktig ägare av hyresrätter. Det ombyggda huset kommer att ha en mix av 1:or och 2:or med en total BOA på 2 626 kvm.

Det karaktäristiska 1920-talshuset är beläget ett par kilometer från tågstationen precis vid Strängnäs Campus och Marina Eldsviken i det natursköna Eldsundsviken.

Oscar Mann, VD Vardagshem: "Strängnäs är en tilltalande stad i Mälardalen med nära till mycket och det känns väldigt spännande att tillsammans med Lillskär få möjlighet att förädla en så fin gammal byggnad och fylla den med liv."

Tore Berglund, VD Lillskär: "Vi på Lillskär är glada att tillsammans med Vardagshem tillskapa 57 nya hyreslägenheter i Strängnäs och vi hoppas att det kan bli fler samarbeten framöver.”

Gunnar Larsson, Director Capital Markets: "Vi på Colliers är stolta över att facilitera samarbetet mellan Lillskär och Vardagshem, två professionella aktörer i starka expansionsfaser. Det ska bli intressant att följa deras utveckling som går i linje med en stark marknad för hyresrätter runt om i landet.”

Om Colliers International Sverige

Colliers är ett ledande företag inom global fastighetsrådgivning präglat av entreprenörsanda. Vårt svenska team består av ca 40 experter som arbetar med att öka lönsamheten för investerare, fastighetsägare, byggherrar och hyresgäster. Genom vår goda expertis och höga servicenivå skapar vi effektiva lösningar som hjälper våra kunder att uppnå framgång snabbare.
Colliers experter erbjuder kvalificerad kunskap inom Capital Markets, Leasing, Corporate Solutions samt Valuation.Med kontor i Stockholm och Göteborg samt ett starkt skandinaviskt samarbete ser vi till att våra kunder får professionell rådgivning inom alla delar av fastighetsmarknaden. Colliers i Sverige ägs utav Colliers International Group Inc.

För de senaste nyheterna från Colliers Sverige, besök colliers.se eller följ oss på LinkedIn och Instagram.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om Colliers International Group

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI) is a leading diversified professional services and investment management company. With operations in 67 countries, our more than 18,000 enterprising professionals work collaboratively to provide expert advice to real estate occupiers, owners and investors. For more than 25 years, our experienced leadership with significant insider ownership has delivered compound annual investment returns of almost 20% for shareholders. With annualized revenues of $3.0 billion ($3.3 billion including affiliates) and $40 billion of assets under management, we maximize the potential of property and accelerate the success of our clients and our people. Learn more at corporate.colliers.com, Twitter @Colliers or LinkedIn

Tobias Magnussen

Head of Capital Markets Stockholm Capital Markets 073 507 51 58
Gunnar Larsson

Director Capital Markets
Eva Silfwerflycht

Presskontakt Digital & PR Marketing 073 807 06 78

Colliers experter erbjuder kvalificerad kunskap inom Capital Markets, Leasing, Occupier Services, Project Management, Research samt Valuation.

Linnégatan 2