Pressmeddelande -

Columbus rekryterar Johan Bredenfeldt – blir chef för affärsområdet Infor M3 i Sverige

Columbus rekryterar Johan Bredenfeldt, som med nära 15 års erfarenhet från ledande befattningar kommer fortsätta resan att utveckla erbjudandet inom Infor M3 för den svenska marknaden. Med sig har han gedigen kompetens inom bland annat affärsutveckling, marknadsföring, konsult- och säljledning.

Johan Bredenfeldt tillträdde sin nya roll som chef för affärsområdet Infor M3 i Sverige den 1 februari. Han kommer närmast från Jeeves där han haft rollen som Regional Service Manager. Uppdraget och den nya rollen som affärsområdeschef ligger helt i linje med Bredenfeldts expertis: Att driva och utveckla verksamheter i expansiva tillväxtfaser.

”Jag jobbar alltid nära mina kunder och har som ambition att vara en långsiktig, trygg och hållbar partner i deras digitala transformation, ett mindset som jag vet att Columbus delar. Målet bör hela tiden vara att göra våra kunders liv enklare och deras kunder ännu nöjdare”, säger Johan Bredenfeldt.

Columbus affärsområde Infor M3 har ett hundratal medarbetare i Sverige. Johan Bredenfeldt ser fram emot att vidareutveckla säljerbjudandet med målet att öka kundnöjdheten hos både nya och befintliga kunder.

”Jag är särskilt stolt över att få möjlighet att leda ett så pass sammansvetsat Sverige-team, men även att bidra till Infor M3:s fortsatta tillväxtresa. Under den första tiden blir fokus förstås mycket på att lära känna organisationen och våra kunder. Columbus är ett spännande globalt företag som hela tiden utvecklas, och jag ser att med min erfarenhet kan jag bidra till att vidareutveckla vår affär inom Infor M3 samtidigt som jag kommer att lära mig mycket nytt på vägen”, fortsätter han.

Tina Algkvist, Columbus globala chef för Infor M3, menar att det här en viktig rekrytering:

”Johan Bredenfeldt är en erfaren ledare med väldokumenterade meriter av att ha jobbat med multinationella ERP-leverantörer och inom tillverkande industri. Det har gett honom en god förmåga att förstå behovsbilden hos olika kunder. Jag är övertygad om att han både har rätt kompetens och värdegrund för att ta affärsområdet till nästa nivå”.

Foto: Johan Bredenfeldt tillsammans med Tina Algkvist. Tina är övertygad om att Johan kommer att ta affärsområdet Infor M3 i Sverige till nästa nivå.

Som den största oberoende partnern till Infor M3 i världen har Columbus en ledande position på marknaden i Norden, med planerade marknadsexpansioner i bland annat Tyskland, USA och i Storbritannien.

”Det finns stor potential att växa Infor M3:s affär inom cloudtjänster framöver och målet är tydligt – fokus på tillväxt. Vi bör alltid se till att vara en motor för det digitala förändringsarbetet hos våra kunder, där vi fortsätter att rusta både verksamheter och individer med vår tjänste- och produktportfölj av digitala möjligheter. För att lyckas växa som vi önskar krävs även ett större fokus på att vidareutveckla Infor M3-erbjudandet i Sverige”, tillägger Tina Algkvist.

Johan Bredenfeldt ser fram emot sin nya roll hos Columbus:

”Jag känner mig ödmjuk, men också väldigt inspirerad av uppgiften. För att lyckas tror jag att det är viktigt att lyfta fram affärsnyttan med våra kunders digitala transformationsresa, samt vilka mervärden vi som företag kan erbjuda i egenskap av digitala rådgivare. Kompetensförsörjning internt är också en nyckel för framtida tillväxt och detta ska inte förringas. Jag är oerhört tacksam över att jag kommer ha många kompetenta och erfarna medarbetare runt mig och ser framemot att öka fokus och driv i affärsområdet tillsammans med alla”, säger Johan Bredenfeldt.