Pressmeddelande -

Jesper Särnholm stärker Columbus erbjudande inom Application Management Services

Columbus rekryterar Jesper Särnholm, som med nära 30 års erfarenhet från IT-branschen kommer stärka erbjudanden inom Care M3 och Digital Commerce. Han tar med sig en tung kompetens inom förändringsledning och digital utveckling.

Jesper Särnholm kommer senast från att ha arbetat som IT-chef i 13 år. Innan dess har han drivit eget företag och arbetat som konsultchef, projektledare och ERP-konsult. Med den erfarenheten med sig kommer han nu att axla rollen som Head of Process & Quality inom Care M3 & Digital Commerce.

Fokus framöver kommer att ligga på digital transformation och att framtidssäkra kundernas verksamheter för att kunna leverera ett högre customer value. För att säkerställa det kommer Jesper Särnholm bland annat att utveckla processer och samverkan inom Columbus.

– Jag tror att det kommer finnas en stark efterfrågan på Columbus alla tjänster framöver och mer specifikt kommer det ske en utveckling mot mera cloudtjänster inom ERP. Behovet av en stabil och effektiv Application Management, AMS, från en stark partner kommer bara öka i takt med att kraven på att öka avkastningen på sina investeringar i ERP. Jag ser även ett ökat behov hos våra kunder att få hjälp med strategin inför en digital förändringsresa och inom förändringsledning, säger Jesper Särnholm om det nya uppdraget.

– Columbus är ett spännande globalt företag som utvecklas hela tiden. Här finns många kompetenta medarbetare och en härlig stämning! Jag ser att jag med min erfarenhet kan bidra till att utveckla och växa Columbus affär samtidigt som jag kommer lära mig själv massor på vägen, fortsätter han.

För Mattias Goldkuhl, Senior Vice President för Columbus Care M3 och Commerce, är det här en viktig rekrytering:

– Jag är väldigt glad att Jesper börjar hos oss på Columbus just nu. Han kommer in i precis rätt tid när vi växer inte bara globalt utan växer vårt kunderbjudande till att gå från att vara en leverantör av tjänster till att bli en strategisk partner som tar ansvar för våra kunders hela digitala affär.