ComAround erbjuder användarstöd för Windows 7

Nu lanserar Microsoft Windows 7, efterföljaren till Windows Vista. Många företag förbereder migrering till den nya versionen. Detta kommer att skapa ett stort behov av stöd för användarna för att underlätta utrullningen. ComAround står redo med guider och hjälptexter kring Windows 7 i sin självbetjäningstjänst för att ge bästa möjliga support till företagens användare. Med självbetjäning avlastas IT- och supportpersonal som istället kan hantera de mer kritiska problem under och efter utrullningen.

Enligt Microsoft själva och flera experter inom området är Windows 7 rensat från de flesta barnsjukdomar som Vista tidigare innehöll. Dessutom tillkommer en rad nyheter som tillför direkt affärsnytta för företag.

PC-leverantörer och IT-konsulter som hjälper företag att genomföra migreringar och utrullningar märker ett enormt stort intresse från marknaden och rustar nu för fullt för att stå beredda när företagen startar sina migreringsprojekt till Windows 7. Logicas säljchef Peter Petersen berättade nyligen i en intervju i Computer Sweden att lanseringen av Windows 7 innebär att de måste rekrytera cirka 50 nya konsulter och att runt 400 personer är engagerade i Windows 7-projekt.

Även ComArounds säljchef Ulf Lignelid tror på ett mycket större intresse för den nya versionen av Windows då många företag har valt att inte införa Vista.

- Vi har idag många befintliga kunder som använder Win XP och tidigare uttalat att de väntar med en uppgradering tills Windows 7 är ute på marknaden, berättar Ulf Lignelid.

Per Strand, Marknadschef och Vice VD på ComAround berättar att sedan verksamheten startade 1989 har företaget hjälpt 100-tals kunder att på ett kostnadseffektivt sätt hantera den ökade mängden supportfrågor som uppstår i samband med en migrering till nya system. Via ComArounds självbetjäningstjänst innehållande färdiga guider och hjälptexter får användaren snabbt svar på sin fråga och kan på egen hand läsa om nyheter och de viktigaste förändringarna i det nya systemet. På så sätt avlastas IT- och supportpersonal som kan hantera de mer kritiska problemen under och efter utrullningen.

- Vi som marknadsledare inom kundsupport via självbetjäning är naturligtvis väl förberedda och rustade för att möta marknaden och våra kunders behov av stöd för deras användare i migreringen till Windows 7", säger Per Strand.

Självbetjäningstjänsten ComAround Self Service innehåller färdiga guider och svar på de vanligaste frågorna kring standard applikationer som t ex Office, Windows, Adobe m.fl. Nu är tjänsten även uppdaterad med över 100 guider och hjälptexter kring Windows 7 och kommer löpande att uppdateras och utökas tillsammans med kunderna.

För mer information om hur ni via självbetjäning på ett kostnadseffektivt sätt kan hantera det ökade supportbehovet vid migreringen till Windows 7 kontakta gärna:

Ulf Lignelid, Försäljningschef
E-post: ulf.l@comaround.se