Pressmeddelande -

ComAround visar en fortsatt stark tillväxt och har tilldelats Trippel-A för högsta kreditvärdighet

ComAround fortsätter att växa både i omsättning och anställda. Soliditet, som är Nordens ledande leverantör av kredit- och affärsinformation, har i sin senaste bedömning diplomerat ComAround för högsta kreditvärdighet, Trippel-A. Trippel-A rating visar kreditvärdigheten på längre sikt hos ett företag, dvs hur väl ett företag klarar sina betalningar idag och i framtiden.

- Det känns jätteroligt att vi verkligen är i takt med marknaden och kundernas behov. Framgången märks i den kundnytta vi skapar samt naturligtvis också i vår omsättning, säger Magnus Holmqvist, VD på ComAround.

- Under 2008 ökade vi vår omsättning med över 40% och tredubblade vinsten. Första halvåret 2009 går helt enligt plan med en stark tillväxt. Framgången är ett resultat av en stark tillströmning av nya kunder och ett förnyat förtroende från ett antal befintliga kunder som använder ComArounds tjänster globalt.

- Den offensiva satsningen på utvecklingen av tjänstens tre delar, den tekniska plattformen, portalen och innehållet (textguider, videoguider och e-learning) har förstärkt ComArounds roll som marknadsledare inom området kundsupport via självbetjäning.

- Även om vi är mycket stolta över framgångarna sitter vi inte nöjda. För att möta ett fortsatt starkt intresse från alla som vill minska sina kostnader och samtidigt öka sin service har vi under inledningen av 2009 förstärkt organisationen med ytterligare kompetens inom utveckling och support. Under hösten kommer ytterligare fler att anställas inom utveckling och försäljning.

För mer information kontakta gärna:

Per Strand, Vice VD
E-post: pers@comaround.se