Vinnarna av Self Service Awards 2011

Jan Fridén, juryordförande Self Service Awards 2011.

Ikväll har årets vinnare av Self Service Awards blivit utsedda på Cirkus i Stockholm. Priser har delats ut i kategorierna Årets strategiska support, Årets migrering och Årets nykomling. ComAround tackar samtliga nominerade för bra jobb och stort engagemang.

Self Service Awards är en årlig utmärkelse för de företag och organisationer i Sverige, Norge och Danmark som lyckats bäst med att stödja och effektivisera supportarbetet med hjälp av webbaserad självbetjäning. Utvärderingen baseras på det senaste årets prestationer hos mer än 500 företag och organisationer i Sverige, Norge och Danmark som använder sig av plattformen ComAround Self Service™.

Årets vinnare och juryns motivering:

Årets strategiska support
:

Juryns motivering:
Juryn har utsett vinnaren i kategorin "Årets strategiska support" till en organisation som har byggt upp ett långsiktigt och bra stöd för självstudier inom IT och även initierat ett lyckat samarbete över gränserna med andra landsting som använder sig av journalsystemet VAS.

Genom ett välstrukturerat och genomtänkt innehåll har vinnarna lyckats nå ut på ett smidigt sätt och ge sina anställda inom vård och administration ett mycket bra stöd med över 600 publicerade guider. Statistiken visar höga besökssiffror, en mycket god lösningsgrad samt att den webbaserade självbetjäningen täcker ett brett användningsområde. Organisationen utvecklar ständigt nya användningsområden och portalen växer med den egna verksamheten.

Vinnaren av Årets Strategiska Support är Region Halland!

Årets migrering:

Juryns motivering:
Juryn har utsett vinnaren i kategorin "Årets migrering" för ett väl planerat och utfört migreringsarbete i samband med övergången till Office 2007 och införandet av en ny mobillösning. Med denna framgångsrika migrering i bagaget kommer vinnarna att använda portalens kraft till kommande migreringar, nu närmast för övergången till Windows 7. Juryn vill särskilt lyfta fram den höga lösningsgraden och att guiderna används flitigt både av slutanvändare och av hela supportorganisationen inom företaget.

Vinnaren av Årets Migrering är Volvo Aero!

Årets nykomling:

Juryns motivering:
Juryn har utsett vinnaren i kategorin "Årets nykomling" till ett företag som med mycket bra förberedelser, genomtänkt innehåll och struktur har lagt den bästa grunden för en lyckad lansering redan från dag ett. Företagets webbaserade självbetjäning har ett brett användningsområde och förutom som slutanvändarstöd används den såväl av supportorganisationen som till upplärning av nya medarbetare.

Företaget har med hjälp av sin webbaserade självbetjäning lyckats vända en ökad mängd ärenden hos den bemannade supporten till en minskning av ärenden. Framtiden ser ljus ut med en stadig ökning av webbaserade lösta ärenden för varje månad. Redan nu har vinnaren av ”Årets nykomling” planer på att integrera självbetjäningen med sitt ärendehanteringssystem och att fortsätta utöka innehållet i tjänsten för att kunna erbjuda hjälp kring ännu flera verksamhetssystem.

Vinnaren av Årets Nykomling är Norsk Gjenvinning!

För mer information besök www.comaround.se/selfserviceawards eller kontakta:

Therese Walve, ComAround
E-post: therese.w@comaround.se

• Vuxenutbildning

• self service awards
  • våra kunder

ComAround är marknadsledare inom tjänster för webbaserad självbetjäning. Företag i över 100 länder sänker sina supportkostnader och förbättrar sin service med ComAround Self Service™. Bland våra kunder finns Ericsson, Statoil, IKEA samt hundratals mindre företag.

Följ oss på:
www.twitter.com/comaroundsweden