Comfort-kedjan får fortsatt förtroende hos JSB Bostäder

Comfort-kedjan får fortsatt förtroende hos JSB Bostäder

Comfort-kedjan och JSB Bostäder har haft ett samarbete sedan april 2016 som inneburit att Comfort har varit en prioriterad partner. Nu får Comfort fortsatt förtroende och avtalet förlängs ytterligare tre år.

I april 2016 tecknade Comfort-kedjan ett riksavtal med byggentreprenören JSB Bostäder som innefattade leverans och montage av VS-arbeten i Kombo Bas projekten Trygga Boendet, ett varumärke inom JSB Bostäder. Nu har ett nytt avtal tecknats som löper fram till slutet på 2021.

-   JSB Bostad är en stor aktör som bygger strax över 1000 hyreslägenheter per år. Vi är stolta över att samarbetet har fungerat så bra att de nu valt att fortsätta med oss, säger Peter Sjölin, affärsområdeschef Entreprenad & Service på Comfort-kedjan.

Avtalet innebär att en av Comfort-kedjans medlemmar ansvarar för VS entreprenaden när JSB Bostäder bygger något av sina koncepthus, exempelvis Bomini, Trygga boendet, Student, Care & Comfort eller SABOs Kombohus kvarter.

-    I det tidigare avtalet har vi enbart haft konceptet Trygga Boendet och Bomini. Med det nya avtalet har vi lagt till de övriga koncept som JSB Bostäder arbetar med, säger Peter Sjölin.

-    Vi har ett mycket väl fungerande samarbete med Comfort-kedjan som gör att vi slipper upphandla varje gång vi ska bygga. Vi strävar alltid efter långsiktiga avtal med leverantörer som vi växer tillsammans med och det gör vi med Comfort, säger Pether Fredholm, VD för JSB Bostäder.

För mer information, kontakta:

Peter Sjölin
Affärsområdeschef Entreprenad & Service, Comfort-kedjan AB