Comfort-kedjan inleder samarbete med BRIS.

Comfort-kedjan inleder samarbete med BRIS.

För att stödja barn och ungdomar som växer upp i Sverige ingår Comfort ett långsiktigt samarbetsavtal med BRIS för att motverka psykisk ohälsa bland barn och ungdomar i samhället.

• Att vi som en av landets största installationskedjor tar vårt ansvar och ger tillbaka lite till det samhälle som vi lever och verkar i känns självklart. Det ligger helt i linje med Comforts värderingar att bidra till att barn och ungdomar får en bra start i livet. Genom det här viktiga initiativet är vi med och stärker barns rättigheter och säkrar deras trygghet i allt tuffare omvärld att växa upp i. Det värmer verkligen i mitt hjärta att vi kan hjälpa Bris med att ge barn och ungdomar tillgång till kuratorer dygnet runt, säger Göran Swedérus, VD Comfort.
  • För många barn som vänder sig till Bris är det första gången de berättar för någon om det som de vill pratar om. Det kan vara för att tanken dyker upp mitt i natten när bara Bris har öppet, att det är för jobbigt att ha ögonkontakt när man berättar eller att det bara känns tryggare när ingen vet vem man är. Varmt tack till Comfort för att ni vill stå bakom barns rättigheter och hjälper oss på Bris att finnas där för barn som behöver det, säger Magnus Jägerskog generalsekreterare på Bris.

BRIS
Mer information om Bris hittar du på www.bris.se

Comfort är en av Sveriges ledande multidisciplinära installationskedjor inom VVS och el med en stark lokal förankring med 135 etableringar i landet och 60 butiker. Vi anlitas kontinuerligt av byggföretag, fastighetsägare, industrier, offentlig sektor och privatpersoner med uppdrag alltifrån totalentreprenad för ny- eller ombyggnationer till service, fordonsladdning, energioptimering och teknisk förvaltning. Vår samlade erfarenhet och det faktum att vi finns över hela landet gör oss till en pålitlig lokal partner, som kan installera allt vi säljer. Kedjan består av 2 500 medarbetare med en total omsättning på 4,5 miljarder kronor.