Comfortbolag vinner ytterligare stort uppdrag inom installation av el för kvarteret Spannremmen 2 i Örebro!

Som tidigare kommunicerats har Comfortbolagen Ternstedt Invent AB och Reko-Rör AB bärgat första stora affären tillsammans i Örebro. Kontraktet gäller för installation av vent och vs i kvarteren Spannremmen 2 och Österpark till ett uppskattat värde på ca 35 miljoner kr. Nu kan även installation av el för Ternstedt Invent AB adderas i uppdraget för Spannremmen 2 till ett uppskattat värde av ytterligare 30 miljoner kr. Totalt landar hela uppdraget på 65 miljoner. Beställare är Länsgården och HSB och byggare i båda projekten är OBK Sverige. Via köpet skapar Ternstedt Invent AB och Reko Rör AB ytterligare tillväxt i Örebroregionen med fokus på el, vent och VS helt i linje med Comfort-kedjans inriktning mot att bli en av de största multidisciplinära installationskedjorna i Sverige.

Ternstedt Invent AB är verksamma i Östergötland och Närke och erbjuder tjänster inom vs, vent, el, kyla, plåt samt tjänster gällande energi; värmepumpar, solceller och fordonsladdare till både företag och privatpersoner. Reko Rör AB arbetar huvudsakligen med entreprenader inom vs och utför servicearbeten för fastighetsbolag, industrier och byggentreprenörer i hela Närke. Ternstedt Invent AB är redan med i första etappen på Spannremmen där man bygger ett vård- och omsorgsboende med 128 lägenheter inklusive kök. I etapp 2 ska man riva befintlig vårdcentral och bygga en ny som har anslutning till den första etappen. Reko Rör AB i sin tur var med i den första etappen för Österpark, då med namnet Österäng när man byggde 68 lägenheter. I nästa etapp är det 95 lägenheter som ska byggas.

• Vår ambition inom Comfort är alltid att vara multidisciplinära på alla orter vi finns på och med det här projektet har vi nått hela vägen då vi lyckats vinna alla tre discipliner; el, vs och vent i Spannremmen 2. Det medför att vi kan bli mer effektiva inom både projektering och montering och på så sätt planera fler inköp och leveranser av material. Det bidrar till att vi kan jobba mer hållbart, då vi alla tillhör samma bolag, säger Mathias Österberg, platschef Ternstedt Invent AB.

För ytterligare information kontakta:

Mathias Österberg, platschef

Ternstedt Invent AB
mathias.osterberg@ternstedtinvent.se

www.ternstedtinvent.se

Comfort är en av Sveriges ledande multidisciplinära installationskedjor inom VVS och el med en stark lokal förankring med 135 etableringar i landet och 60 butiker. Vi anlitas kontinuerligt av byggföretag, fastighetsägare, industrier, offentlig sektor och privatpersoner med uppdrag alltifrån totalentreprenad för ny- eller ombyggnationer till service, fordonsladdning, energioptimering och teknisk förvaltning. Vår samlade erfarenhet och det faktum att vi finns över hela landet gör oss till en pålitlig lokal partner, som kan installera allt vi säljer. Kedjan består av 2 500 medarbetare med en total omsättning på 4,5 miljarder kronor.