Finska Are blir en del av Comfort-kedjan

Finska Are blir en del av Comfort-kedjan

Finska installationskedjan Are blir en del av Comfort-kedjan när de expanderar till Sverige och köper Kungälvs Rörläggeri. Kungälvs Rörläggeri kommer fortsätta sin verksamhet som en självständig del av Are-koncernen.

Kungälvs Rörläggeri har en bred verksamhet inom VVS och totalt arbetar ca 260 personer inom koncernen där även en el-verksamhet ingår. Nu går finska storbolaget Are in som ny ägare, en förändring som, Ares VD Heikki Pesu poängterar, inte kommer att påverka personalen eller medföra några förändringar i den operativa ledningen.

-    För oss var det viktigt att få en ägare som vill utveckla verksamheten och skapa tillväxt på lång sikt och med lokala styrkor, säger Thomas Andersson, styrelseledamot på Kungälvs Rörläggeri.

-    Vi är mycket imponerade av kunskaperna hos personalen på Kungälvs Rörläggeri och siktar på att utöka vår verksamhet ytterligare i Sverige, berättar Ares VD Heikki Pesu.

Are är ett familjeägt bolag och ledande inom husteknik på den finska marknaden. De är också verksamma i ryska S:t Petersburg. I och med köpet av Kungälvs Rörläggeri expanderar de nu till Sverige och blir en del av Comfort-kedjan.

-    Att Are blir en del av Comfort-kedjan och den svenska marknaden är positivit. Jag ser mycket positivt på att det kommer in en ny stark ägare som vill utveckla Kungälvs Rörläggeri vidare, säger Göran Swederus, VD på Comfort-kedjan.

Thomas Andersson
Delägare, Kungälvs Rörläggeri AB