Comfort Hotels öppnar flaggskepp i Umeå

Norges trendigaste hotellkedja, Comfort Hotels, genomför sitt beprövade framgångskoncept fullt ut i Umeå: nya Comfort Hotel Winn slår upp portarna den 14 september 2013.

Tolv våningar, 52 meter över havet och 185 nya rum med Umeås bästa utsikt. 300 kvm restaurang och en pulserande lobby med härlig musik, gratis kaffe och WiFi är bara ett axplock av allt som hotellet har att bjuda på.

Detta hotell kommer verkligen att föra med sig något helt nytt till Umeå. Våra rum kommer att erbjuda spännande design, fantastiska sängar och inte minst stadens bästa utsikt. På bottenvåningen hittar man restaurang och en stor lobby där alla gäster och Umeås invånare alltid är välkomna. Här ska nya bekantskaper stiftas och bra idéer kläckas. Detta hotell kommer att bli en helt naturlig mötesplats i Umeå, säger hotelldirektör Chris Pedersen.

Utöver nya Comfort Hotel Winn, kommer inom kort även en av Sveriges bästa och mest moderna shoppinggallerior, Utopia, att invigas i Umeå. 20 000 kvm med shopping och upplevelser kommer att förbindas med hotellet via en egen ingång.

Med hotellet och shoppinggallerian förverkligar vi en dröm vi har haft väldigt länge, att skapa en naturlig mittpunkt och mötespunkt i Umeå. Oavsett om du ska övernatta, äta eller shoppa så hittar du allt under ett tak. Nu ser vi bara fram mot att få hälsa besökarna välkomna, säger Håkan Martinell, vd för Balticgruppen Fastighet AB.

Hög kvalitet, lågt pris, centralt läge och innovativa gästlösningar är några av de saker som känntecknar Comfort Hotels. Kedjan har etablerat sig som en favorit hos moderna och medvetna hotellgäster i hela Skandinavien. Nu står Umeå på tur.

Vi har utvecklat ett hotellkoncept anpassat för den moderna hotellgästen. I alla städer där vi har rullat ut detta koncept har vi lyckats bra och vi gläder oss nu över att kunna erbjuda detsamma i Umeå, säger Arne Haugen, direktör för Comfort Hotels.

Den kända arkitekten Anders Björkén har fått i det närmaste fritt spelrum i utformingen av hotellets interiör.

Comfort Hotels vågar tänka otraditionellt i en traditionell och konservativ bransch. Därför är det väldigt inspirerande att jobba med projekt som Comfort Hotel Winn. Resultatet har blivit en lek mellan moderna möbelklassiker och glada färger som tillsammans skapar en unik, inspirerande och behaglig atmosfär, avslutar Anders Björkén.

Comfort Hotel Winn

-  185 rum med stadens bästa utsikt

-  300 kvm restaurang

-  Gratis kaffe och WiFi 24/7