Com Hem lanserar mobilt bredband

Idag den 11 december lanserar Com Hem mobilt bredband i samarbete med 3. Bredbandskunder kan därmed komplettera sitt fasta bredband hemma med ett mobilt utan att betala en extra krona under fyra månader. Därefter kostar Com Hems billigaste mobila bredband 100 kronor i månaden.

– Vi vet att många kunder vill ha både ett snabbt fast bredband hemma och möjligheten att koppla upp sig mobilt när de är på resande fot eller i fjällstugan. Lagom till jul kan vi nu ge våra bredbandskunder ett konkurrenskraftigt och prisvärt erbjudande, säger Marie Johansson, ansvarig för bredband och telefoni på Com Hem.

Com Hem har idag 500 000 bredbandskunder och kompletterar genom samarbetet med 3 sina fasta bredbandstjänster med mobila. Initialt lanseras två erbjudanden av mobilt bredband: ”Mobilt Bredband” som inkluderar en datamängd på 1 GB i månaden samt ”Mobilt Bredband Plus” där 5 GB ingår i månadskostnaden. Tjänsterna säljs via Com Hems Kundservice och webb.

Mobilt Bredband
Månadsavgift: 0 kronor under fyra månader, därefter 100 kronor (inkl 1 GB datamängd*)
Startavgift: 0 kronor (ordinarie pris 249 kronor)
Modem: 295 kronor (ordinarie pris 595 kronor)

Mobilt Bredband Plus
Månadsavgift: 0 kronor under fyra månader, därefter 190 kronor (inkl 5 GB datamängd)
Startavgift: 0 kronor (ordinarie pris 249 kronor)
Modem: 295 kronor (ordinarie pris 595 kronor)

*) Vid en dataförbrukning över 1 GB betalar kunden 12,5 öre per MB. Månadskostnaden för den rörliga datamängden blir dock max 200 kronor.

Kampanjerbjudandena gäller till och med den 11 januari 2009. Bindningstiden är 18 månader. De fyra första kostnadsfria månaderna gäller från och med det datum då kunden tecknar sig för mobilt bredband.

Marie Johansson, ansvarig för bredband och telefoni på Com Hem, tel: 08-553 634 40
Com Hems presstjänst, tel: 08-553 634 40

• mobilt bredband