Com Hem lanserar syskonabonnemang

För 99 kronor per månad får nu alla Com Hems digital-tv-kunder möjlighet att se alla kanaler som ingår i det befintliga grundabonnemanget på ytterligare en tv i hemmet. Syskonabonnemanget tecknas som komplement till digital-tv-abonnemangen Medium och Large (ej Small eller Medium 8 Favoriter). Besparingen för abonnenter som har eller väljer Digital-tv Large (66 kanaler) är 200 kronor per månad eller 2 400 kronor per år. Motsvarande besparing för abonnenter som har eller väljer Digital-tv Medium (42 kanaler) är 100 kronor per månad eller 1 200 kronor per år. För att nyttja syskonabonnemanget krävs att abonnenten skaffar ytterligare en digitalbox. Boxen kan köpas från Com Hem vid tecknande av abonnemanget. Priset för boxen varierar beroende på vilken typ av box man väljer samt vilken bindningstid man väljer. Den som redan har en digitalbox med kortplats kan, om boxen är kompatibel med Com Hems nät, ansluta och använda den. En förteckning över boxar som fungerar med Com Hems Digital-tv finns på: www.comhem.se/tv (se fliken ”Digital-boxar”). Syskonabonnemanget beställs genom att kontakta Com Hems kundservice på telefon 0771-55 00 00. – Med syskonabonnemang kan vi tillföra flexibilitet för våra digital-tv-kunder. De flesta har idag fler än en tv-apparat hemma och med extrakort kan såväl programutbud som digital sändningskvalitet utnyttjas på samtliga tv-apparater till ett lågt pris, säger Christofer Peilitz, produktchef för tv på Com Hem. Se bifogad pdf-fil för översikt över Com Hems digital-boxar, tekniska specifikationer och prisbild. För ytterligare information, vänligen kontakta: Christofer Peilitz, produktchef tv Com Hem, tel: 08-553 630 00 Bernd Schmitz, tf informationschef Com Hem, tel: 08-553 634 40 Com Hem är Sveriges ledande leverantör av triple play-tjänster - tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, 1,75 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud samt prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för bredband och fast telefoni. Com Hem erbjuder även interaktiva tjänster som underlättar drift, kommunikation och underhåll för fastighetsägare. Företaget grundades 1983, har cirka 700 anställda och huvudkontor i Stockholm. Ägare är The Carlyle Group och Providence Equity Partners. För mer information, se: www.comhem.se