CSG erhåller auktorisation för att erbjuda larmcentralstjänster

Commuter Security Group ("CSG") har blivit auktoriserade av Länsstyrelsen och fått godkänd certifiering av SBSC (Svensk Brand och Säkerhetscertifiering) för att erbjuda larmcentralstjänster. CSG kommer nu att starta upp larmcentral i samarbete med STANLEY Security Sverige AB ("STANLEY Security"), Europas största elektroniska säkerhetsleverantör.

Genom samarbetet med STANLEY Security får CSG tillgång till deras larmcentral och kan på det sättet erbjuda larmcentralstjänster i form av bland annat inbrottslarm, överfallslarm och kameraövervakning. Att erbjuda larmcentralstjänster till kunderna blir ett helt nytt verksamhetsområde och blir ett bra komplement till den redan befintliga tjänsteportföljen. Ledningen i CSG ser stora synergieffekter då man nu kan erbjuda kunderna en helhetslösning av säkerhetstjänster.

- Auktoriseringen bidrar till att vi nu kommer kunna bedriva larmcentralsverksamhet som kommer stärka vår marknadsposition inom säkerhetsbranschen. Majoriteten av samtliga upphandlingar har krav på auktorisation av larmcentral. Genom auktoriseringen samt samarbetet med STANLEY Security kommer vi nu kunna vara med i flera upphandlingar som kommer bidra positivt till både vår och STANLEY Securitys omsättnings- och lönsamhetstillväxt, säger Pelle Johansson, vd på CSG.

• Säkerhet

CSG är ett av Länsstyrelsens auktoriserat bevakningsföretag och erbjuder säkerhets- och bevakningstjänster. CSG grundades 2003 och har en lång erfarenhet av egendomsbevakning i syfte att motverka och förhindra skadegörelse, stölder och inbrott. CSG är idag starkt förknippade med trygghet och säkerhet i publika miljöer inom kollektivtrafik, fastighet, handel och offentlig verksamhet.

CSG ägs av Transfer Group AB och ingår i en tjänstekoncern med verksamhet inom säkerhet. Företagen i koncernen kompletterar varandra och hittar synergier vilket möjliggör helhetslösningar inom säkerhet för våra kunder.

CSG har ca 500 medarbetare och vår personal jobbar dygnet runt årets alla dagar med att skapa tryggare och säkrare miljöer för våra kunder. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och vi är även verksamma i Örebro, Uppsala, Södermanland, Värmland och Västernorrlands län.