Drygt 100 företag på årets stora bomässa

Kommande helg är det återigen dags för bomässan "Gör Ditt Boende Bättre" i Stadium Arena, Norrköping. Flera nyheter väntar på mässan som i år är större och har ett bredare utbud än tidigare. Drygt 100 företag ställer ut med produkter och tjänster för hem och trädgård. Besökarna kan bl.a. träffa inredningsprofilen Isabelle McAllister och Lars Andrén, ordförande i Svensk Solenergiförening.

Rekordstor mässa
Det är femte gången "Gör Ditt Boende Bättre" mässan arrangeras i Norrköping och intresset växer för varje år. Årets mässa i Stadium Arena är den största hittills och för att ge plats till alla utställande företag arrangeras mässan i två hallar. Här finns drygt 100 utställande företag på plats som väntar på att få visa upp sina nya produkter och tjänster.

Mycket folk väntas
Förra årets mässa lockade 5 100 besökare och i år hoppas projektledare Carl-Johan Bengtsson på minst lika många besökare.
- Vi har ett större utbud och vi har många ledande företag inom flera branscher på plats. Jag hoppas att Norrköpingsborna tar vara på möjligheten att få inspiration och tips i helgen, här finns något för hela familjen.

Många proffs på plats
Årets "Gör Ditt Boende Bättre" mässa bjuder på ett intressant program med olika föredrag. Under hela helgen kan besökarna få professionell rådgivning inom bl.a. trädgård och energi. På lördag finns Lars Andrén, ordförande i Svensk Solenergiförening på plats och delar med sig av sina bästa tips när det gäller solel och solvärme. På söndag gästas mässan av inredningsprofilen Isabelle McAllister som bjuder på inspiration med tips och trix för ombyggnad i hemmet. Det blir även frågestund där besökarna får chansen att ställa sina egna frågor till Isabelle.

Nytt på årets mässa
I år kan man hitta flera spännande utställare med mat på mässan. Flera av utställarna med matprodukter är lokala gårdsbutiker som nu erbjuder besökarna att köpa med något gott och närproducerat hem. En annan nyhet är den stora auktionen av nya möbler och inredning som pågår under hela helgen. En drygt 300 kvm stor auktionshall har byggts upp i Stadium Arena.

Mässa för hela familjen
För de små besökarna finns som vanligt leklandet och mässans maskot Fixit på plats. I år kan alla barn få bygga något fint ihop med sina föräldrar i snickarhörnan. På söndag kan de få experthjälp av Isabelle McAllister som till vardags inreder barnens rum i TV-programmet "Fixa Rummet".

"Gör Ditt Boende Bättre" mässan arrangeras i Stadium Arena, 9-11 mars.

ÖPPETTIDER
Fredag kl. 12.00 – 18.00
Lördag och söndag kl. 10.00 – 17.00

Utförligt program kan laddas ner på www.bomassa.se.

• Östergötland