Premiär för Lunds nya bomässa

Kommande helg är det premiär för bomässan "Gör Ditt Boende Bättre" i Lund. Mässan som ska bli årligen återkommande i Lund arrangeras i Färs & Frosta Sparbank Arena och här finns det mesta för hemmet samlat under ett tak. Mässan gästas bl.a. av inredningsprofilen Lulu Carter och magikern Göran Strandberg.

Stort intresse från företagen
Redan detta första år som mässan arrangeras är intresset stort för att ställa ut. Arenan är fylld till sista plats och här väntar över 70 företag på att visa och sälja sina produkter och tjänster. Många företag ser positivt på en "egen" bomässa i Lund och nu hoppas projektledare Dennis Roskvist på en stor publiktillströmning.

- Vi hoppas på mycket folk under helgen, här finns något för hela familjen och det är många intressanta företag på plats. Dessutom tror jag att det är många i Lund som ser fram emot att staden får en egen mässa där man kan ta del av det lokal utbudet men även få träffa företag som man annars inte hittar i området.

Lulu Carter gästar mässan
"Gör Ditt Boende Bättre" mässan bjuder på ett trevligt program och intressanta utställare. På fredag är det "Superfredag" med unika erbjudanden hos utställarna. På lördag gästas mässan av TV4:s inredningsprofil Lulu Carter som bjuder på inspiration inför hösten. På söndag blir det en magisk show med trolleri och stand up i en härlig blandning med magikern Göran Strandberg. Dessutom finns Räddningstjänsten på plats och informerar om brandskydd och visar upp brandbilar utanför mässan. För de små besökarna finns ett stort lekland och mässans maskot Fixit finns självklart på plats.

Fredag 9 september

12:00-18:00 Räddningstjänsten är på plats med brandbilar och informerar om

brandsäkerhet

12:00-18:00 Superfredag med unika erbjudanden.

15:00 Information om boende i Thailand med Whipanai Fastigheter (scenen).

16:00 Ekonomi med Per-Anders Landmyr, Forex BANK (scenen).

Lördag 10 september

11:00 Lulu Carter bjuder på tips och inspiration (scenen).

13:00 Ekonomi med Per-Anders Landmyr, Forex BANK (scenen).

14:00 Information om boende i Thailand med Wiphanai Fastigheter (scenen).

15:00 Lulu Carter bjuder på tips och inspiration (på scenen).

Söndag 11 september

11:30 Magisk show och trolleri för barnen med Göran Strandberg (scenen).

12:30 Information om boende i Thailand med WiphanaiFastigheter (scenen).

13:30 Ekonomi med Per-Anders Landmyr, Forex BANK (scenen).

14:30 Underhållning och magisk show för de vuxna med Göran Strandberg (scenen).

Mässan är öppen fredag 12-18 och lördag/söndag 10-17.

Compass Fairs är en av Skandinaviens största arrangör av publika bomässor.
Företaget har varit verksamt i Sverige i drygt tre år och har ett dynamiskt team med nio fast anställda medarbetare, samt erfarna samarbetspartners och underleverantörer. Bolaget är knytet till norska moderbolaget, Compass Fairs Norge AS och det danska systerbolaget, Compass Messer AS.