Premiär för Växjös nya bomässa

Kommande helg, 3‐5 oktober är det premiär för Växjös nya bomässa, "Gör Ditt Boende Bättre", som arrangeras i Tipshallen. Mässan erbjuder det mesta för hemmet och har många spännande utställare som nu står redo att visa alla Växjöbor sina nyheter. En helg med massor av inspiration utlovas och dessutom kan den som besöker mässan få reda på hur man bor miljövänligt och energisnålt. Kan man verkligen få en uppvärmningskostnad på under 1 200 kr per år?

Skandinaviens största arrangör av bomässor

Vi svenskar lägger idag alltmer pengar på vårt boende och intresset för boende och hemmiljö har aldrig varit större. Nu arrangerar Compass Fairs mässan "Gör Ditt Boende Bättre", där besökare kan ta del av det mesta som finns inom bygg, boende, trädgård och interiör.
Företaget har varit verksamt i Sverige i drygt ett år och har ett dynamiskt team med nio fast anställda medarbetare, samt erfarna samarbetspartners och underleverantörer. Bolaget är knytet till norska moderbolaget, Compass Fairs Norge AS och det danska systerbolaget, Compass Messer AS. I Norge arrangeras årligen 20 framgångsrika bomässor över hela landet. I Danmark arrangeras även andra mässor och events i det egna kongresscentret.

Stort intresse från företagen

Från huvudkontoret i hjärtat av Jönköping arrangeras mässorna "Gör Ditt Boende Bättre" på åtta olika orter i Sverige under 2008. Senaste mässorna som arrangerades i Linköping och Karlskrona blev stora succéer med mycket publik under de hektiska mässdagarna. Mässan i Växjö ska bli årligen återkommande och har redan i år lyckats locka till sig flera intressanta utställare, inom en rad olika branscher. Intresset från företagen i Kronoberg har varit mycket stort, på mässan deltar drygt 70 utställare.

Svanenmärkt och energisnålt boende

Under helgen kan alla som besöker mässan få information om hur man får ner sin uppvärmningskostnad till under 1 200 kr per år. Här finns en utställare som säljer moderna, energisnåla och Svanenmärkta hus, som visas på mässan. Det finns idag flera sätt som kan göra vårt boende både energisnålt men också miljövänligt. Under helgen visas också höstens nya trender inom inredning. Här finns ett hem inrett och möblerat utifrån de trender som gäller för hösten och vintern. På mässan finns också flertalet hustillverkare på plats för att visa de senaste hustyperna och projekten. För alla som istället väljer att renovera sitt gamla hus, ges här en möjlighet att ta del av utställarnas erbjudande inom bl. a. färg, tapeter, kök och badrum. Mässans utställare erbjuder även en hel del inom säkerhet och hur man tryggar sitt hem. Värme och ventilation är andra områden som finns representerade på mässan, som kommer att locka till sig många besökare.

Spännande tävling

Under mässan arrangeras en häftig och annorlunda tävling, "Vinn ditt boende bättre", där en person vinner 10 000 kr att handla för på mässan. Hela vinstsumman måste dock spenderas på under en timma under söndag eftermiddag!

Vid förfrågan skickar vi gärna fribiljetter till journalister. Bilder, logotyper och pressmeddelande från våra utställare, kan laddas ner på vår hemsida, www.bomassa.se

Carl‐Johan Sandberg, Informationschef

036‐199698