Pulsgivare i kompakt format

Pulsgivare i kompakt format

FAULHABERs borstlösa motorfamilj BXT, med sin kompakta design, har utökats med en magnetisk enkoder IEF3-4096 med matchande profil. Endast 6.2 mm i bygghöjd och integreras enkelt med motorns hus. Enkodern ansluts med en separat flatkabel.

IEF3-4096 erbjuder tre kanaler A, B och indexpuls med upplösning upp till 4096 pulser per varv. Behövs line driver så finns det också i varianten IEF3-4096 L. Enkodern kan kombineras med följande motorer 2214…BXT H, 3216…BXT H och 4221…BXT H och BXT.

Begränsat utrymme, höga krav på precision och höga varavtal är ideala applikationer för dessa produkter. Till exempel robotar, medicinteknik, medicintekonologi, automatisering inom laboratorier och inom industriautomation.