Premiär för konstruktörens nya kunskapsbas

Nu får konstruktörer en ny kunskapsbas att vända sig till för vägledning i arbetet med HMI, sensorer, rörelsesystem baserade på små elmotorer och magnetiska system. Bakom initiativet står företaget Compotech Provider AB, en leverantör av komponenter och delsystem som gjort sig känd som en problemlösare inom den svenska tillverkningsindustrin.

– Som applikationsingenjörer löser vi dagligen utmaningar åt våra kunder. Nästan varje projekt innebär att vi lär oss något nytt. Tidigare har denna kunskap stannat internt, men vi är övertygade om att hela branschen vinner på en mer öppen inställning till kunskapsutbyte. Därför har vi påbörjat arbetet med att göra mycket av vår kunskap tillgänglig för alla, berättar Fredrik Ståhl, marknadsansvarig på Compotech.

Kunskapsbasen byggs upp i bloggform och lanseras i samband med att Compotech uppdaterar företagets webbplats. Inledningsvis är det uteslutande företagets personal som bidrar med allt från application notes till steg för steg-guider, men företaget håller dörren öppen för framtida gästskribenter.

Besök bloggen på http://www.compotech.se/blogg

För mer information:

Fredrik Ståhl
Marknadsansvarig

I över tjugo år har vi antagit nordisk tillverknings­industris tuffaste utmaningar. Oavsett om uppdraget varit att leverera komponenter direkt från vårt lager eller att vara en del av utvecklingsarbetet, har vi satsat vår framtid på att alltid tillföra mer än det förväntade.

Den inställningen har gett oss ett nätverk av världsledande tillverkare och underleverantörer. Dessutom ingår vi i den börsnoterade teknikhandelskoncernen Addtech, med ett hundratal bolag, cirka två tusen anställda och en omsättning på cirka 5,5 miljarder kronor.

The Parts of Your Innovations