2018 års inkomstuppgifter för över 2,5 miljoner svenskar registrerade

2018 års inkomstuppgifter för över 2,5 miljoner svenskar registrerade

I förra veckan kom taxeringsuppgifter för 2018 in i UCs system. Det innebär att när en kreditupplysning görs från och med nu så kommer 2018 års inkomstuppgifter att finnas med.

Deklarerade du före den 2 april utan ändringar så är det troligt att dina uppgifter har kommit in till UC.Det kan vara bra att veta om du tex vill ansöka om ett nytt lån eller omförhandla ett befintligt.

Bolån

Det är viktigt att se över ditt bolån då och då. Titta på vilka snitträntor bankerna erbjuder nya kunder och se till att även du har den lägsta ränta du kan få. Om du får ner din ränta från 2 procent till 1,5 procent så sparar du runt 2 000 kronor för varje miljon du lånar. Per år. Orkar du inte kolla runt själv så gör vi gärna jobbet åt dig, kostnadsfritt. Ansök här:Omförhandla bolån

Privatlån

Om du vill få ner din ränta på dina privatlån är det bra att samla dina lån till ett lån. För de flesta innebär det en kraftigt sänkt månadskostnad när lånen du har kan lösas och istället uppgå i ett enda lån med bättre ränta.

Jämför också mellan olika långivare - både villkor och ränteerbjudande. Tänk på att du i normala fall inte kan få ett bindande ränteerbjudande från en bank förrän de har gjort en kreditupplysning på dig. Om du går till flera olika långivare blir det många kreditupplysningar vilket kan göra det svårare att få ett bra lån och i värsta fall kan det innebära att du nekas ett lån. Använder du istället en låneförmedlare gör du en ansökan, det tas en kreditupplysning på dig och du får svar från många långivare.

Vi hjälpte nyligen en kund att samla två privatlån till ett och kunde på så sätt hjälpa honom att få ner sin ränta från 7 procent (lån 1: 79 000 kronor) och 9 procent (lån 2: 111 000 kronor) till 5 procent. Han kunde spara drygt 6 000 kronor per år (ca 500 kronor i månaden).