Compricer kampanjar med (Måns) Herngren och Holy Diver

Compricer kampanjar med (Måns) Herngren och Holy Diver

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Vi hjälper varje dag tusentals konsumenter att spara pengar genom att jämföra och byta leverantör inom bland annat försäkringar, el och lån. För att lyfta fram att det finns mycket pengar att spara på att jämföra, lanserade Compricer under hösten tävlingskampanjen ”Mästerspararna”, signerad Holy Diver. Nu fortsätter kampanjen med stöd av reklamfilmer regisserade av Måns Herngren, följt av radio.

”Privatekonomiska tjänster jämförs fortfarande på tok för lite”, säger Christina Söderberg, Sparekonom på Compricer. ”Många prisjämför en TV och kan spara några hundralappar på det. Att jämföra försäkringar eller elavtal är kanske inte lika kul, men här finns det istället tusenlappar att spara.”

”Att prisjämföra är ett sätt att utmana. I England till exempel har aktivt jämförande förändrat försäkrings,- lån- och elmarknaden till konsumenternas fördel. Compricer vill ge kunden en möjlighet att syna bolagen i sömmarna och spara en rejäl slant. Timingen att gå ut med det direkt efter jul, när våra plånböcker är så gott som tomma, är klockren”, fortsätter Christina.

”Genom konceptet Mästerspararna vill vi koppla ihop Compricer med möjligheten att spara stora pengar. Man tävlar genom att ladda upp sitt bästa spartips på masterspararna.se. Första deltävlingen är avgjord och i vår kör vi en omgång till, denna gång med stöd av Måns Herngrens reklamfilmer”, säger Andreas Grimelund, VD på Holy Diver .

"Det var jättekul att få jobba med Compricer och Niclas Carlsson (också FLX) som jag skrev manus tillsammans med”, säger Måns Herngren på FLX. ”Vi fick möjlighet att göra humor av Compricers jämförelser av tjänster såsom försäkringar, lån och el.”

Compricer - Christina Söderberg, 070-652 28 83

Holy Diver - Andreas Grimelund, 0709-75 99 80

FLX - Sandra Sohlman, 070-870 43 05

Film 1: 21-7 dieten