Compricer och Rangy i nytt samarbete för att ge konsumenter bäst kombination av mobil och abonnemang

Pressmeddelande -

Att hitta rätt mobiltelefon och avtal i en djungel av butiker, produkter och erbjudanden kan vara svårt. Därför har Compricer och Rangy startat ett samarbete där konsumenter lätt kan jämföra och hitta kombinationen av mobiltelefon och mobilabonnemang som blir billigast för dem och deras specifika förutsättningar.

Det känns fantastiskt kul att samarbeta med Rangy och att nu kunna erbjuda Compricers kunder möjligheten att jämföra och skräddarsy sin mobillösning”, säger Jakob Tolleryd, VD på Compricer.

Hur fungerar jämförelsen?

Du väljer vilken mobiltelefon som intresserar dig. De telefoner som jämförs just nu är Apple Iphone, Samsung Galaxy, HTC Desire, HTC One, Sony Experia och Nokia Lumia. Efter det anger du ditt telefonanvändande: Hur mycket du ringer, sms:ar, mms:ar och surfar via mobilen.

Ditt resultat visas och du får veta vilket abonnemang i kombination med den telefon som du har valt som blir billigast. Du tecknar sen upp dig direkt på compricer.se.

Vi tror att Compricers kunder kommer att få stor nytta av att det nu går att skräddarsy en mobillösning där både mobiltelefon och abonnemang ingår”, säger Hugo Åkerman, VD på Rangy

Jämför mobil & abonnemang här

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi och hjälper konsumenter spara pengar på att göra smartare val. Compricer är helt gratis för dig som konsument och varje månad hjälper vi tusentals svenskar att förbättra sin privatekonomi. På Compricer kan du hitta en bättre bilförsäkring,  lägre elpriser och bättre villkor när du ska låna pengar. Dessutom kan du exempelvis jämföra räntor för bolån och hitta bästa sparräntan för Sveriges alla sparkonton. Compricer har även kostnadsfri telefonrådgivning och kan hjälpa dig med bytet av leverantör.

Compricer har tre år i rad varit med bland Sveriges hundra bästa sajter i tidningen Internet Worlds årliga tävling Internet World topp 100.

Rangy hjälper konsumenter att kapa sina mobilkostnader genom att hitta och köpa mobil- och abonnemangspaket anpassade till deras specifika samtalsvanor. Att hitta rätt mobiltelefon och avtal i en snårig djungel av butiker, kampanjer, taxor och tabeller kan vara svårt, även för de som har tid och möjlighet att surfa runt på nätet och gå i butiker. Rangy levererar en samlad bild av en persons samtalsvanor, antingen genom att denne får svara på några frågor. Baserat på denna information rekommenderar Rangy skräddarsydda lösningar med mobil och abonnemang