Pressmeddelande -

Varannan vill skaffa mobilt bredband i sommar - djungel att jämföra abonnemangen

Intresset för mobilt bredband är mycket stort inför sommaren. Enligt en färsk undersökning från Compricer så har varannan funderat på att skaffa mobilt bredband och en av fem har redan gjort det. Priserna på mobilt bredband har halverats hittills i år. Enligt undersökningen vill hela 76 procent av de tillfrågade kunna koppla upp sig när de är på sommarsemester.

– Priserna på mobilt bredband har sjunkit kraftigt de senaste månaderna. Idag är priset för mobilt bredband med 3,6 Mbit/s lika lågt som för fast bredband med 2.0 Mbit/s. Den attraktiva prisnivån, tillsammans med att många idag vill kunna koppla upp sig under sommarsemestern, gör att intresset är rekordstort, kommenterar Jakob Tolleryd, VD på Compricer.

Compricers sammanställning av priserna på mobilt bredband visar också på stora variationer mellan de olika abonnemangen.

– Det är svårt att jämföra de olika leverantörerna när abonnemangen har så olika bindningstider, startkostnader och uppkopplingshastigheter, menar Jakob Tolleryd.

Mer information kring mobilt bredband finns på www.compricer.se

Om undersökningen: Undersökningen, som gjorts via SMS av YourSongs på uppdrag av Compricer i juni 2007, baseras på svar från 1794 personer i åldrarna 18-45 år.

För ytterligare information kontakta: Jakob Tolleryd, VD på Compricer Tel direkt: 08-586 122 91 E-post: jakob.tolleryd@compricer.se

Fakta om Compricer: Compricer är en shoppingagent som hjälper konsumenter att hitta rätt produkt eller tjänst till rätt pris. Compricer startades 2004 och finns i Sverige, Tyskland, Frankrike, England och Norge med sammanlagt drygt 500 000 unika besökare i månaden. Via Compricers website www.compricer.se kan konsumenter jämföra priser och annan relevant information för produkter och tjänster från 250 olika leverantörer. Compricer startades i januari 2004 av entreprenörerna Jakob Tolleryd, Marc Lickfett & Jimmy Furland som tidigare byggt upp Internetföretagen Carambole, Domain Network, Netera och Svenska Konstbolaget.