Compro Möten & Event och BokningsBolaget lanserar Semesterjouren.se för att stötta besöksnäringen i rådande kris

Hotell och konferensbranschen är en av de branscher som har drabbats hårdast av den rådande krisen i och med Coronapandemin. Compro Möten & Event och BokningsBolaget lanserar nu den nya söktjänsten Semesterjouren.se för att stötta partneranläggningar och besöksnäringen. Den nya söktjänsten ska hjälpa privatpersoner att hitta sitt drömresmål med passande semesterpaket i Sverige. Man vill lyfta fram Sverige som resmål och uppmana människor att ”hemestra”, det vill säga semestra på hemmaplan i år och på det viset hjälpa branschen.

Många hotell och konferensanläggningar som annars framförallt tar emot företag har nu möjlighet att tillfälligt växla om och möta en privat publik och har nu tagit fram fina semesterpaket anpassade för familjer, par, kompisgäng, m.m. På den nya sajten Semesterjouren.se erbjuder företaget Compro Möten & Event tillsammans med sitt dotterbolag BokningsBolaget sina partners kostnadsfri marknadsföring inför sommaren och vill uppmana människor att ta en titt på allt som Sveriges fantastiska anläggningar och platser har att erbjuda.

På Semesterjouren.se kan man botanisera bland generösa semesterpaket på fantastiska platser att tillbringa semestern på. Vårt avlånga land rymmer spännande resmål, sköna badplatser längs milslånga stränder, vandringsleder genom vidsträckta skogar, berg och dalar. Sverige är rikt på upplevelser med fantastisk natur och historiska sevärdheter. För boende kan man välja och vraka bland anrika slott och herrgårdar, spännande cityhotell och familjära anläggningar med naturen inpå knuten.

Målet med Semesterjouren.se är att den ska bli heltäckande med geografisk spridning över hela landet - för att kunna erbjuda de bästa alternativen inför sommarsemestern. Sajten fylls på löpande med semesterpaket och erbjudanden.

Katarina Niss, marknadschef och partner
katarina.niss@compro.se, 070 540 12 98