Hundratalet deltog på inspirationsrik Partnerdag på Oscarsteatern

Varje år arrangerar Compro Möten & Event Partnerdagar för Sveriges konferensanläggningar. Vårt motto är att vi i armkrok med alla våra fina partners skapar affärsmöjligheter tillsammans och vår ambition är att lära oss mer om försäljning, strategier, digitalisering och ledarskap, kunskap som vi självklart vill dela med våra partners. I måndags samlades fler än hundratalet hungriga och vetgiriga försäljningsansvariga, säljare och platschefer från olika delar av landet för en inspirerande, kunskapsrik och framförallt engagerande seminariedag.

Mingel och nätverkande varvades med föreläsningar i heta och viktiga ämnen av spännande personer som är experter inom sina områden. Platsen för vår Partnerdag var spektakulära Oscarsteatern i hjärtat av Stockholm som med sina fantastiska lokaler gav extra glans till dagen, med en kakbuffé som inte gick av för hackor.

Våra partnerdagar har alltid fokus på försäljningsfrågor och digitalisering, vilket även var temat denna gång. Vi bjöd in två mycket erkända, och inom sina respektive områden, extremt kunniga personer: Frida Boisen och Henrik Larsson Broman.

Henrik Larsson­ Broman är forskare och grundare av ProSales Institute ­ Nordens ledande forskningsföretag inom sales excellence. Henrik talade om fenomenet att mer har hänt inom försäljning de senaste 5 åren än vad som hänt på 30 år. Han gav många aha-upplevelser och berättade för oss hur vi kan förbereda oss för framtiden. Henrik gav oss de senaste trenderna och guidade oss genom morgondagens affärslandskap.

Frida Boisen talade om Digital Succé och om hur du lyckas med sociala medier. Hon rev ner applådåskor och gav verkligen åhörarna energi. Frida är Digital chef och ansvarig utgivare för Bonnier Tidskrifter ­ med varumärken som Damernas Värld, mama, VeckoRevyn, Sköna hem, Allt om Mat, ToppHälsa, Hembakat, Styleby och Allt om Trädgård. Varje vecka når Bonnier Tidskrifter mer än 1,7 miljoner unika besökare och är Sveriges största featurenätverk. Frida Boisen blev nyligen framröstad till Årets Digitala Ledare, är rankad som en av Sveriges topp tre digitala superprofiler och utsågs av Resumé till en av Sveriges 150 Superkommunikatörer 2016. Frida Boisen är även Sociala medier­expert i SVT varje vecka och kolumnist i Expressen.

Vår nästa Partnerdag genomför vi i mars i Göteborg med nya spännande föreläsare som vi återkommer om.

Katarina Niss, katarina.niss@svenskmotesdesign.se, 08-540 233 90