Konferensvärlden utökar med platsannonser inom besöksnäringen

Tidningen KonferensVärlden har funnits sedan 1988 och är ett starkt varumärke inom mötesbranschen. Nu utökas tidningens hemsida Konferensvärlden.se med en ny tjänst - platsannonser inom besöksnäringen. Här kan hotell, konferensanläggningar, slott och herrgårdar samt andra i branschen hitta nya stjärnor till sina team genom att publicera sina platsannonser med maximal spridning i starka och branschrelaterade kanaler.

Tidningen KonferensVärlden är idag en kundtidning från Compro Möten & Events bokningsbolag och sök- och bokningstjänsten Konferensguiden.se. På sajten Konferensvärlden.se presenteras alltifrån de senaste nyheterna från mötesbranschen till spännande och inspirerande reportage om vackra konferensanläggningar, aktuella artister och föreläsare samt god mat och dryck. Och nu utökar man alltså med platsannonser inom besöksnäringen. En nischad bransch där det råder brist på personal inom flera kategorier, som exempelvis kockar.

- Genom våra starka kanaler vill vi hjälpa våra partners och andra anläggningar i branschen att hitta duktiga medarbetare. Tidningen Konferensvärlden är sedan länge en stark och etablerad tidning med tillhörande webb och är en naturlig mötesplats för såväl annonsörer som jobbsökande, menar Katarina Niss, marknadschef på Compro Möten & Event.

Under Konferensvärldens jobbsida kan anläggningar annonsera efter nya medarbetare under olika jobbkategorier, såsom Försäljning, Grupp och konferens, Hotellchef, HR/personal, Kök, Marknad, Reception, och många fler. Förutom på sajten, så exponeras annonserna i sociala medier samt i KonferensVärldens & Konferensguidens månatliga nyhetsbrevet som skickas till cirka 39 000 mottagare där många verkar inom branschen.

- Platsannonsen är dessutom kopplad till anläggningens presentation på sök- och bokningstjänsten Konferensguiden.se vilket gör att även anläggningen marknadsförs och har chans till bokningsförfrågningar. En superbra lösning där man har möjlighet att slå två flugor i en smäll - en ny duktig medarbetare och en fin konferensbokning via vårt bokningsbolag, avslutar Katarina Niss.

Katarina Niss, katarina.niss@compro.se, 08-540 233 90
Marie Byh, marie.byh@compro.se, 08-459 24 17