Lyxtorsdag spränger gränserna

Lyxtorsdag, kundeventet med guldkant, är fullbokat i Stockholm och redan nu är flera utställarplatser för 2018 bokade.

En av utmaningarna inom konferensbranschen är att hitta de nya köparna när pensionsavgångar och tekniska hjälpmedel förändrar landskapet. Compro Möten & Events idé är, och har hela tiden varit, att skapa mötesplatser för säljare och köpare, för att underlätta affärer och nätverkande. Lyxtorsdag visar tydligt att företaget är rätt ute. Efterfrågan är stor och det finns endast några få utställarplatser kvar på årets Lyxtorsdagar i Göteborg och Malmö. I Stockholm är det dock redan fullbokat sedan länge, vilket gör att man tidigare än någonsin öppnat upp möjligheten att boka Lyxtorsdag för nästa år redan nu.

- Vi tror att Lyxtorsdag uppskattas så mycket eftersom vi gång på gång lyckas med att attrahera rätt köpare att komma. Formatet som vi skapat med ett lite lyxigare event, har fått fantastiskt resultat och vi får tacka nej till många utställare som anmäler sig för sent. I gengäld ger vi dem en tidig plats på nästa Lyxtorsdag, säger Katarina Niss, marknadschef på Compro Möten & Event.

Lyxtorsdag erbjuder konferensköpare en spännande utställning med attraktiva mötesplatser, allt inramat med en klar guldkant i form av bubblande champagne, godsaker av alla dess former, lyxig underhållning eller en spännande profil som deltar. Sedan är platsen för Lyxtorsdag den absolut bästa tänkbara, Café Opera mitt i hjärtat av Stockholm, vid det kungliga slottet.

- Vi är en stolt partner till Compro Möten & Event och ser stora fördelar med att agera värdanläggning för Lyxtorsdag. Lyxtorsdag attraherar precis rätt målgrupp och vi får förmånen att visa upp en av Nobiskoncernens professionella mötesplatser, Café Opera med intilliggande Operaterrassen, säger Cecilia Falk, försäljningsansvarig på Nobis.

- Sedan upplever vi att Compro Möten & Event är en stark partner som bokningsbolag, då de som enda bokningsbolag öppnar upp för möten med kunder, som skapar dialog, nätverkande och affärer. De vet vilka kunderna är och vad de efterfrågar, menar Cecilia.

Fakta Lyxtorsdag:
Lyxtorsdag arrangeras av Compro Möten & Event, en totalleverantör inom konferens- och mötesbranschen. Eventet genomförs på noga utvalda mötesplatser i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Under 2016 har Lyxtorsdag runt om i landet attraherat närmare 1 000 köpare som fått förmånen att träffa flera hundra utställare. Varje event har plats för cirka 45 utställare och drar mellan 150-450 besökare beroende på ort.

Mer information:
Katarina Niss, +46 (0)70-540 12 98, katarina.niss@svenskmotesdesign.se, marknadschef