En smakfull nyhet

I Europa har smaksatt smörgåsmargarin varit populärt rätt länge, men i Sverige har det lyst med sin frånvaro. Fram till nu. Margarinet Smakrikt från Carlshamn Mejeri har en fyllig och hemtrevlig smak av rostat. Det gör sig som allra bäst på en skiva nybakat bröd men fungerar också till bak och matlagning.

Smakrikt är gjort på fin rapsolja och som vanligt när det gäller Carlshamn Mejeri är det helt fritt från laktos, mjölk och soja. Alla Carlshamn Mejeri margariner är vegetabiliska och innehåller både Omega 3 och Omega 6.

Produktinformation: Carlshamn Mejeri Mjölkfritt Smakrikt, 60% fett, 400gram.

Rekommenderat utpris: 19,90.

Finns att köpa på ICA Maxi, Coop Forum, Coop Extra och CityGross.

Kort om Carlshamn Mejeri
Carlshamn Mejeri lanserades 1994 och under 1990-talet var man mest känd för sin glass och margarin. Carlshamn Mejeri förknippas med värden såsom ”svenskt”, ”lokalt” och ”kvalitet” och känns snabbt igen tack vare sina randiga förpackningar. Produkter från Carlshamn Mejeri är lämpliga för alla dieter eftersom de är mjölkfria, laktosfria och sojafria.