Concent utvecklar hyresrätter för unga i Örebro

Örebro: Concent AB fortsätter sin satsning på bostäder för unga och utvecklar 82 hyresrätter i attraktiva Sörby i centrala Örebro. Bostäderna riktar sig främst till studenter, ungdomar och den unga familjen och ligger på promenadavstånd till både centrum och universitetet.

Lägenheterna varierar i storlek, från 1 rum och kök till 3 rum och kök. Ettorna är från 35 kvm och största trean är om 70 kvm. Projektet har en BOA om cirka 4 200 kvm omfattar 82 hyreslägenheter samt 2 lokaler.

– Detta är ytterligare ett bevis på Concents prioritering att utveckla bostäder som kan ge fler unga möjligheten att flytta hemifrån, säger Sara Johansson, projektutvecklare på Concent AB.

Området är en del av Sörbyängens utveckling, vilket totalt kommer att inrymma cirka 2 000 nya bostäder.

– Örebro är en starkt växande marknad och vi är gärna delaktiga i att hjälpa till att minska bostadsbristen, säger Jan Pardeby, konsultchef på Concent AB.

Just nu pågår projekteringsarbetet och planerad byggstart sker under andra kvartalet 2015 och inflyttningen är beräknad till första kvartalet 2017.

• bostäder
  • hyresrätter

Concent är ett nationellt fastighetsutvecklingsbolag som skapar hem och mötesplatser. Med hjärta, samhällsansvar, finansiella resurser och nya tankar utmanar vi de stora bjässarna i branschen. Det handlar om att skapa ett resultat där kvalitet, miljö, ekonomi och människa är i balans. Det goda samhället bygger vi nämligen tillsammans. Läs mer på www.concent.se.