Xelent söker Tekniker till Helsingborg

Nu vill vi förstärka teamet i Helsingborg med ytterligare en tekniker. Är du utåtriktad, har kundfokus och vill utvecklas tillsamman med oss på Xelent? Då är du rätt person.

Om tjänsten

Vi erbjuder ett fritt, självständigt och ansvarsfullt arbete med fokus på installation, utbildning, service och underhåll ute hos kund. Du kommer att jobba med en spännande mix av produkter och lösningar inom telefonisystem, mobil inomhustäckning och WiFi-nät.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet från liknande arbeten. Det är en fördel om du har erfarenhet av antenn-nät, nätverkslösningar samt grundläggande IT-kompetens, då våra lösningar oftast är en integrerad del i kundens IT-miljöer. Du är ansvarstagande och van att arbeta självständigt. Samtidigt är du en person som gillar att träffa folk och har lätt för att skapa nya kontakter. Du gillar problemlösning och har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt.

Vi lägger stor vikt vid vem du är och vilken attityd och inställning du har. Du är en ödmjuk och glad person med mycket energi, och du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö i högt tempo.

Kunskapskrav

• Erfarenhet av installationsarbete
  • Kunskap om IP-telefoni och telekom
  • Goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)

Personliga egenskaper

• Van att jobba självständigt hos kund
  • Kommunikativ med god social förmåga
  • Driven och affärsmässig
  • Kundfokuserad

Övrigt krav

• B-körkort
  • Genomförd och avslutad gymnasieutbildning
  • God svenska i tal och skrift

Tjänsten är 100 % med fast lön och med möjlighet att påverka den egna lönen genom bonus/provisionsdel.

Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev senast den 23/9 som du mejlar till jobb@xelent.se Vi tillämpar löpande urval.

Då Xelent är en organisation med ojämn könsfördelning blir vi lite extra glada för kvinnliga sökande.

Har du frågor kring tjänsten kan du kontakta platschef Peter Persson på 0418-47 27 77 eller peter.persson@xelent.se.

Du är också välkommen att höra av dig till personalchef Therese Arnqvist 0340-50 10 05 eller mejla på therese.arnqvist@xelent.se

• nyttjobb
  • platsannons