Vad har dessa företag gemensamt?

Vad har dessa 18 företag gemensamt?

I dagsläget träffas 18 företagare tidigt varje torsdagsmorgon på Hotell Svanen i Kalmar för att nätverka och framförallt göra affärer. Företagen kommer från vitt skilda branscher. I teamet möter man allt från inredare, friskvårdare, reklamare, mäklare med m.fl. Nu vill nätverket växa så att fler få ta del av styrkan i denna säljstyrka. - Vi skulle lätt kunna vara 30 företag här utan intern konkurrens, säger Peter Kärredal som leder morgonmötena. Teammedlemmarna brukar beskriva träffarna som ett riktigt bra forum för att utvecklas under trevliga former. Man hjälper varandra och krattar gången för teamets företag så att det skapas fler affärer. Konceptet kallas för "Givers gain" och betyder att den som ger, får också någonting tillbaka, berättar Peter vidare. Man får tillgång till ett helt gäng med säljare och ambasadörer!

Vårt BNI-team har skapat massa affärer genom strukturerat affärsnätverkande!

Vi är en dedikerad grupp av affärsmän/kvinnor från olika branscher som träffar varandra en gång i veckan för att hjälpa varandra fram till fler affärsmöjligheter. Tittar vi på vad teamet omsatt i affärer både internt men framförallt externt genom rekommendationer handlar det om siffror på ca 25 000 000 kr bara i år.

Vi vill gärna förstärka vårt team med engagerade och duktiga personer som vi kan bygga relationer med och rekommendera vidare till våra respektive kontakter. Vi tillåter endast en person per expertområde, så det finns ingen risk för konkurrens i teamet. Varje vecka välkomnas nya gäster, kanske är du/ni är nyfikna på att hälsa på,  ni självklart varmt välkomna! Läs mer om BNI Kalmarsund här http://www.bni.nu/kalmar-bni-team-kalmarsund/index.php

Business Network International (BNI) är ett internationellt nätverk för företagare med syftet att skapa affärer genom personliga rekommendationer. Organisationen finns i över 50 länder. Nätverket består av medlemmar från upp till 50 olika branscher som träffas regelbundet i lokala grupper. Gäster är alltid välkomna vid varje möte. BNI:s filosofi är "Givers gain" och betyder att den som ger, får också någonting tillbaka.

Organisationen startades 1985 i Kalifornien av Ivan Misner. BNI introducerades i Sverige 1999.

Peter Kärredal
Teamledare BNI Team Kalmarsund