Skriv ut dina egna smycken med Renkforce RF1000

Skriv ut dina egna smycken med Renkforce RF1000

Med en 3D-skrivare kan du enkelt framställa detaljrika och exakta protoyper hemma. Möjligheterna på vad du kan skriva ut är oändliga. Du kan skriva ut egna smycken, små leksaksföremål till dockskåpet, eller coola vapen till actionfigurerna. Låt barnen designa och bygga sina egna leksaker, eller designa dina egna prydnadsföremål. Du kan skriva ut hela små städer med bilar, djur och människor. Bara fantasin sätter gränser på vad du kan tänkas hitta på med en 3D-skrivare i dina ägor. Med Renkforce RF1000 kan du bygga föremål upp till en storlek på 23 x 24,5 x 20 cm, vilket ger dig möjlighet att förverkliga dina 3D-projekt.

Sugen på att ha en egen 3D-skrivare i dina ägor? Så här skriver en av våra kunder som har testat Renkforce RF 1000:

”Jag har aldrig knappt sett en 3d skrivare in action men tekniknörd som man är så var det dags att testa! Det här är en relativt dyr produkt men man får mycket för pengarna. Skrivaren utstrålar kvalitet och precision. För den som inte har tummen mitt i handen, så kan jag rekommendera byggsatsen vilken jag köpte. (…) Man får ladda ner programvara via Conrads hemsida. Man kan också skriva ut direkt från SDkortet. Själva utskriftsmodeller och konstruktion av dessa överlåter jag åt läsaren att söka information om. Det finns massor av inställningar i programvaran (jag kör Repeiter host på PC) och det finns många färdiga "profiler" för RF 1000. Optimala utskrifter kräver dock lite pillande och det gäller troligen alla skrivare oavsett modell och märke. Även utskriftsobjektet bör vara välgjord i ett 3d designprogram. Det jag imponeras av är hur snabb den är att printa. I och för sig har jag ju inget att jämföra med men huvudet bokstavligen kastar sig fram och tillbaka över bädden utan att missa något. Jag har förstås pillat en del i parametrarna. Det finns många bra forum att ansluta sig till för att få tips och hjälp när man behöver. Som sagt, skrivaren ligger kanske i den övre prisklassen och andra och billigare skrivare fungerar säkert mycket bra. Men jag ångrar inte att jag valde Renkforce RF 1000 och ger den högsta betyg.”

Det är som sagt lite pyssel att få ihop 3D-skrivaren men det verkar enligt vår kund vara mödan värt. Här hittar du mer information om Renkforce RF1000.

En liten lista på praktiska saker man kan bygga med en 3D-skrivare. Det är bara att sätta igång.

• Tandkrämsklämma
  • Kärnrensare