Smart belysningsstyrning på byggarbetsplatser via appen och den mobila spotlighten TORAN LED från Brennenstuhl för byggarbetsplatser.

Conrad Elektronik integrerar 770 Brennenstuhl-produkter i sitt produktsortiment

Conrad Elektronik förstärker sin kampanj att utöka sitt produktsortiment ytterligare genom att lägga till ytterligare 770 Brennenstuhl-produkter till sin produktportfölj.

– Tillsammans med de produkter som vi redan erbjuder på marknaden har vi nu över 1100 Brennenstuhl-artiklar i vårt produktsortiment. Nästan alla produkter finns i lager, endast stora volymer eller skrymmande artiklar levereras via cross-docking eller delleveranser, säger Martin Merkl, produktchef på Conrad Elektronik.

- Med vårt breda sortiment vänder vi oss såväl till proffsen som till hemmafixare. Vi har rätt lösning för alla uppgifter inom kraftdistribution och belysning, säger Werner Laich från Brennenstuhl. - Produktsortimentet inkluderar grenuttag, förlängningskablar och byggcentraler, samt halogen- och LED-spottar för inomhus- och utomhusbruk och för byggarbetsplatser. LED-ficklampor och handlampor, radiostyrda uttag och lösningar för det smarta hemmet gör sortimentet komplett.

Produkthöjdpunkter från det varierade utbudet av grenuttag från Brennenstuhl inkluderar ett 6-vägs grenuttag med svart strömbrytare (aluminium) och en kabel på 3 m, samt ett 8-vägs blått (metallic) grenuttag med överspänningsskydd och jordkontakt samt en kabellängd på 2,5 m. Båda är avsedda för inomhusbruk och tillåter laster med en totalt ansluten belastning på upp till 3500 W.

Värt att nämna ur Brennenstuhl-sortimentet är också en gummerad multikraftdistributör för byggarbetsplatser och permanent utomhusbruk, med en 2 m oljebeständig neoprenkabel H07RN - F 5G4.0 och certifierad automatsäkring. Höljet till denna robusta och stöt-, ålders- och väderbeständiga kraftdistributör klarar temperaturer från -30 till +80 °C. Kraftdistributören för byggplatser har två 5-poliga CEE-kopplingar för 400V/16A, en 5-polig CEE-koppling för 400V/32A och fyra jordade uttag för 230V/16A.

En produkt som är värd ett särskilt omnämnande är den smarta spotlighten TORAN LED för byggarbetsplatser som ingår i ”THE BIG FIVE by Brennenstuhl”. Bluetooth-teknik gör att denna smarta LED-arbetsstrålkastare kan styras sömlöst via appen, och flera spotlights kan slås på och stängas av synkroniserat eller med tidsstyrning.

Den mobila Bluetooth LED-spotlighten TORAN finns i tre versioner: med 3000 lumen och nätdrift, 3800 lumen och integrerat litiumjonbatteri, inklusive power bank-funktion med anslutning till USB, samt 5000 lumen vid nätdrift och ett extra stänksäkert uttag.

En höjdpunkt i Brennenstuhls sortiment inom belysningslösningar är en batteridriven LED-arbetslampa med en effekt på 30 W och en ljusflöde på 2600 lumen (dagsljusvitt). Det mobila flodljuset lämpar sig för inomhus- och utomhusbelysning vid omgivningstemperaturer på mellan -5 och +40 °C och erbjuder skydd mot överladdning och djupurladdning av batteriet. Drifttiden vid 100 % effekt är 2,5 timmar; vid 50 % effekt är drifttiden 5 timmar.

De senaste produkterna från Brennenstuhl inkluderar den extremt robusta spotlighten ORUM LED för byggarbetsplatser, med en effekt på 50W (4000 lumen), som lämpar sig perfekt för kontinuerlig användning utomhus med sin IP54-skyddsklass och oljebeständiga 5 meter långa kabel. Tack vare spridningsvinkeln på 360° ger LED-arbetslampan ett mycket bra omgivningsljus över en stor yta, vilket möjliggör perfekt rumsbelysning med bländfritt arbetsljus. Den portabla LED-spotlighten kan användas vertikalt, upphängd eller monterad på ett stativ och via PÅ/AV-strömbrytaren.

En annan innovation är den robusta X-Gum kabeltrumman, som är tillverkad i en specialgummiblandning. Trumman är okrossbar, stöttålig, hållbar tack vare sin ålder- och väderbeständighet och är därför utformad för kontinuerlig och professionell användning. Tack vare det praktiska integrerade handtaget är det lätt att ta med sig och transportera kabeltrumman. X-Gum finns som tom trumma, kabeltrumma eller CEE-kabeltrumma.

Bilden finns tillgänglig för nedladdning i både hög och låg upplösning här