Conrad kom med innovation och expertis till Embedded World

Conrad kom med innovation och expertis till Embedded World

Conrad ställde för andra gången ut på årets Embedded World i Nürnberg. Utställningen gav Conrad möjlighet att visa och demonstrera sitt senaste utbud av produkter och tjänster för sektorn inbyggda system. Utställningen innehöll spännande interaktiva aktiviteter och möjlighet för besökare att vinna priser. Under parollen: “Let’s shape the future” stödde Conrad också detta år mässans "Student Day 2016’", ett program för 1000 sistaårsingenjörsstudenter från hela världen.

I den 70 m2 stora montern kunde Conrad demonstrera och presentera produkter med fokus på Internet of Things (IoT), utvecklingskit och Conrads egna verktyg och produktlösningar, som utvecklats internt av Conrad Technology Centrum (CTC). Besök till Conrads monter gav besökare möjlighet att uppleva den nya 3D-skrivaren Conrad Renkforce RF2000, det spännande VOLTCRAFT-sortimentet och de senaste IoT-lösningarna från ledande varumärken och tillverkare som Bosch, Intel, UDOO, Texas Instruments och Round Solutions samt den nya Beagle Core ™ BCM1-modulen.

Besökare till montern kunde också följa med i Conrads dagliga diskussioner med experter från Conrads IoT-Tekkie-Workbench som visade höjdpunkter från Bosch, Intel, och Beagle Core™.

Under hela utställningen var Conrad värd för ett antal aktiviteter och tävlingar där deltagarna kunde vinna priser och upptäcka mer om det omfattande produktsortimentet som används i inbyggda system.

En annan höjdpunkt i år var att Conrad för första gången agerar som en Platinum Sponsor för Embedded Worlds ”Student Day 2016” för att visa sitt starka engagemang att stödja studenter. Student Day hölls på den sista dagen av utställningen och gav 1000 sistaårsingenjörstudenter från hela världen en möjlighet att lära känna sektorn.

James Bell, vd Conrad International, sa: "Embedded World 2016 är ett utmärkt tillfälle för oss att visa upp vårt ständigt växande utbud av innovativa produkter, kit, verktyg och tillbehör till en kunnig publik som specifikt arbetar i sektorn för inbyggda system. Vår verksamhet fortsätter att utvecklas och vi är mycket glada över att aktivt kunna visa detta igen."

För mer info om Conrad på Embedded World, besök:

embeddedworld.conrad.de/en/