Använd den som en fristående värmekamera eller fäst den på din mobila enhet: FLIR One Edge klarar både och! Fotokälla:FLIR

Ny värmekamera FLIR One Edge

FLIRs nya värmekamera fungerar med iOS och Android och överför skarpa bilder direkt till molnet.

• Fristående lösning eller i kombination med smarta enheter
  • Trådlös anslutning till IOS och Android
  • Direkt och molnbaserad resultatanalys

Värmekameror är ideala för inspektion och felsökning av system och maskiner. Det finns dessutom många användningsområden inom byggbranschen: Tack vare sin kompakta storlek kan nya FLIR One Edge användas för att inspektera svåråtkomliga områden som vindar och krypgrunder. Även inom bilindustrin möjliggör värmekameran pålitliga feldiagnoser på platser som är svåra att nå.

Bildvisning på externa skärmar

Med sin trådlösa anslutning är FLIR One Edge, som nu finns på Conrad Sourcing Platform, mångsidigt användbar: Oavsett operativsystem och nätverksleverantör ansluter kameran till smartphones och surfplattor av alla storlekar och överför inspelningarna till respektive skärm. Värmebilderna kan ses och styras från ett avstånd på upp till fem meter.

Enkel att fästa. Enkel att använda.

En riktig innovation: Fäst den på smarttelefonen och de två enheterna blir till ett system, som enkelt kan manövreras med bara en hand. Extremt praktiskt, då din andra hand kan användas till att sköta maskiner eller göra anteckningar. En annan fördel är att appen FLIR One möjliggör effektiv termisk analys av bilderna. Den kan också anslutas smidigt till FLIR Ignite Cloud, vilket gör att alla inblandade kan utvärdera bilderna.

Högkvalitativ teknik för tydliga resultat

Tydliga inspelningar förenklar utvärderingen.
FLIR MSX (Multi-Spectral

Dynamic Imaging) säkerställer knivskarpa bilder med en värmeupplösning på 80 × 60 (4 800 pixlar). Detta i ett temperaturområde på -20 °C till 120 °C. Dessutom är kameran skyddad mot fall från upp till två meters höjd och mot vattenstänk, enligt IP54. FLIR One Edge kombinerar många fördelar: Robust, kostnadseffektiv och dessutom bekväm och lättanvänd vid datautvärdering.

Ytterligare Information här.