Nyutvecklat för filigransarbeten: Utbytbara kardborreskyddsbackar (bredd 50 mm) gör SPANNFIX-skruvstädet från BERNSTEIN Tools till det idealiska hjälpmedlet inom industri, elektronik och handel. Fotokälla: BERNSTEIN Werkzeugfabrik Steinrücke GmbH

Skruvstäd med innovativa kardborreskyddsbackar

Nyheten från BERNSTEIN Tools finns nu tillgänglig på Conrad Sourcing Platform: Kulledsskruvstädet SPANNFIX med snabbyte av skyddsbackar genom kardborrefästning

• Ytskydd för repkänsliga arbetsstycken
  • Nya skyddsbackar med stabil kardborrefästning
  • Ergonomisk arbetsställning tack vare 360° kulled

BERNSTEIN Tools presenterar en riktig nyhet på Conrad Sourcing Platform: Flexibelt fästbara skyddsbackar för skruvstäd var fram till nyligen bara en önskedröm på grund av de starka skjuvkrafterna. BERNSTEIN Tools har nu skapat en kardborrefästning (Dual Lock System från 3M), som ger en extremt stabil fasthållning åt alla håll. Denna nyhet används i SPANNFIX kulledsskruvstäd och möjliggör avslappnat arbete i alla positioner tack vare sin flexibilitet.

Ytskydd genom fästbara skyddsbackar

Bernsteins kardborrefästen är som svamphuvuden, som låser ihop och skapar exakt, stabilt grepp. Snabbt utbytbara och gjorda av material som filt, läder, kork och gummi är skyddsbackarna ideala medhjälpare vid arbete med känsliga arbetsstycken. Högglansförkromade eller lackerade delar kan klämmas fast i filt eller kork och bearbetas, medan halkfria läderbeklädnader används för repkänsliga ytor som glas, linser eller optik. Till och med för rörklämning finns specialutföranden med prismor av aluminium i utbudet. För bredder på 100, 125 och 150 mm har BERNSTEIN Tools klassiska magnetbackar med filt, läder, kork och gummibeläggningar i sitt sortiment.

Flexibelt skruvstäd i alla riktningar

Kulledsskruvstädet SPANNFIX erbjuder en mängd olika inställningsmöjligheter:
Det ledade huvudet kan vridas 360° och lutas +/- 45°. Med en enkel spakrörelse lossas skruvstädets huvud i konhylsan och fästs igen utan låsning. Den övre delen av skruvstädet kan vinklas steglöst i valfri riktning för optimal inställning av arbetsstycket, vilket möjliggör ergonomisk hållning vid borrning, sågning eller slipning.

Olika låsalternativ

Kulledsskruvstädet från SPANNFIX kan spännas fast på bänkskivor som är upp till 80 mm tjocka eller skruvas fast med de fyra 9 mm-hålen. Men inte bara det: Med sina starka magneter kan den fästas på vilken metallyta som helst och vid behov omplaceras snabbt – även vertikalt.

Oavsett om det gäller metallbearbetning, finmekanik, komponentlödning eller arbete i en juvelerar- eller urmakarverkstad - ett universellt användbart skruvstäd hör hemma på varje arbetsbänk. Corinna Wolff, operativ chef på BERNSTEIN Tools, är mycket nöjd med samarbetet med Conrad: "Med Conrad som samarbetspartner når vi både proffs inom industri-, elektronik- och handelssektorn och ambitiösa hemmafixare. Vi är mycket glada över att få vara del av det breda produktsortimentet för olika tekniska behov på Conrad Sourcing Platform.”