Conscriptor stärker organisationen för fortsatt tillväxt

Företaget Conscriptor har för att främja fortsatt tillväxt och förstärka sin organisation tillsatt två nya tjänster. Daniel Järvenpää blir övergripande ansvarig för Conscriptors affärsutveckling och Inger Lantto tillträder tjänsten som HR-ansvarig. Conscriptor arbetar med fokus att
tillhandahålla digitala tjänster för journalhantering inom hälso- och sjukvården.

– Conscriptor har vuxit kraftigt det senaste året, inte minst genom förvärven av företagen LocusMedicus och IQ Responsum. Med det ökar också kraven både på en strategisk affärsutveckling och kapacitet att arbeta proaktivt och effektivt i HR-frågor. Med Daniels och Ingers gedigna erfarenhet och kunskap får vi nu resurser att fortsätta utveckla företaget och bättre möta efterfrågan på våra tjänster, säger Henric Carlsson, vd Conscriptor.

Daniel Järvenpää har tidigare haft flera ledande befattningar på såväl IQ Responsum som LocusMedicus där han också var en av grundarna och delägarna. Inger Lantto har tidigare arbetat på IQ Responsum som säljare, KAM och även varit involverad i företagets personal- och
rekryteringsarbete. Inger Lantto var också en av grundarna till LocusMedicus där hon bland annat ansvarat för HR-frågor och medverkat i företagets ledningsgrupp.

– Conscriptors mål har alltid varit att leverera effektiva tjänster i arbetet med patientjournaler och samtidigt bidra till att minska kostnaderna för sjukvårdsadministrationen. Det ställer också
krav på att hela tiden utvecklas. Det gäller allt från nya arbetssätt och processer till införande av ny teknik och nya hjälpmedel. Med min nya roll i Conscriptor ser jag nu fram emot att hjälpa både oss själva och våra kunder att utvecklas, säger Daniel Järvenpää, ansvarig för affärsutveckling på Conscriptor.

– Med tanke på att jag haft en rad olika roller och i princip varit med sedan den här branschen kom till Sverige känns det väldigt roligt att få fortsätta arbeta med just HR-frågor. Att både medverka till att utveckla befintlig personal och möta behovet av nya medarbetare är avgörande framgångsfaktorer för Conscriptor. Att Conscriptors förvärv av LocusMedicus och IQ Responsum nu gör att vi blir en gemensam, kraftfull organisation gör också att jag ser fram emot uppgiften, säger Inger Lantto, HR-chef på Conscriptor.

För mer information om Conscriptor besök:
www.conscriptor.se

Kontaktperson: