Consid antar högsta partnerskapsnivå hos inRiver

Consid meddelar idag att de blivit utnämnda till inRiver Platinum Partner och därmed antar högsta partnerskapsnivå hos inRiver. ”Vi ser en kraftigt ökad efterfrågan på PIM-lösningar i våra kunddialoger och Consid levererar just nu fler inRiver-lösningar än någonsin tidigare”, säger Patrik Zenno, affärsområdeschef för Consid Interactive.

Snabbväxande Consid är sedan flera år tillbaka partner till inRiver, den marknadsledande plattformen som hjälper fler än 900 företag och varumärken i världen att förenkla sin hantering av allt mer komplex och omfattande produktinformation (Product Information Management, PIM). Med inRiver möjliggörs skapande, hantering och distribution av marknadsanpassad och enhetlig produktinformation över alla affärsdrivande digitala kanaler - från en central digital plattform.

Idag meddelar Consid att de blivit utnämnda till inRiver Platinum Partner och därmed ingår en exklusiv skara som erhållit högsta partnerskapsnivå. inRiver Platinum Partners är experter på att optimera processer hos produktinformationsintensiva verksamheter, leverera integrerade kundupplevelser och maximera värdet av produktdata vid varje kundinteraktion. inRiver Platinum Partners kännetecknas även av specifik branscherfarenhet, är erkända som experter inom PIM och har etablerade best practices för att skapa framgångsrika lösningar baserade på inRivers PIM-plattform.

– Vi ser en kraftigt ökad efterfrågan på PIM-lösningar i våra kunddialoger och Consid levererar just nu fler inRiver-lösningar än någonsin tidigare. Samtidigt ligger inRiver väldigt rätt i marknaden med sina erbjudanden, så det är ”perfect match” och ett styrkebesked att vi nu utnämns till inRiver Platinum Partner. Consid har hjälpt ledande företag med PIM-lösningar i mer än 10 år och nu växlar vi upp med fler experter och ett ännu starkare erbjudande. Det uppskattas av både medarbetare och kunder som vill skapa lösningar i framkant, säger Patrik Zenno, affärsområdeschef för Consid Interactive.

Utnämningen av Consid som Platinum Partner är för inRiver ett steg vidare i att tillsammans hjälpa ännu fler kunder att utveckla framgångsrika digitala plattformar.

– Vi är mycket glada över att få utnämna Consid till ny Platinum Partner till inRiver. Consid har tagit stora steg framåt i vårt samarbete under året och har implementerat ett flertal omfattande digitala plattformar där inRiver varit en bärande del i lösningen. Vi ser därför med spänning fram emot att tillsammans med Consid utveckla våra kunders affärer ytterligare under 2018, säger Jesper Larsen, Partner Director inRiver.

• pim
  • interactive

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Ljungby, Sundsvall, Storebro, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 530 anställda och beräknas omsätta 600 miljoner kronor 2017. Läs mer på consid.se.

Patrik Zenno

Affärsområdeschef Consid Interactive 0707-70 63 73