Consid ingår ramavtal med drivmedelsbolag

IT-bolaget Consid har inlett ett samarbete med drivmedelsföretaget Qstar Försäljning och deras systerbolag Swea Energi. Syftet med samarbetet är att skapa en gemensam och långsiktigt gångbar kommunikationsplattform för intern kommunikation. Det nya intranätet förväntas stå klart under Q1 2019.

Consid och Qstar har ingått ett samarbete för att tillsammans underlätta drivmedelföretagens interna kommunikation, både inom och mellan bolagen. Consid kommer att bistå Qstar med utveckling av intranät, vilket initieras med workshops för att identifiera de behov som efterfrågas, vilka kommer ligga till grund för utvecklingsprocessen. I januari inleds processen, vilken Sofia Lundqvist, kundansvarig på Consid, ser fram emot att påbörja:

– Det ska bli väldigt spännande att inleda samarbetet tillsammans för att skapa ett, för Qstar och Swea Energi, skräddarsytt intranät. Vi har nu inlett en förstudie och tillsammans med representanter från både Qstar och Swea Energi kommer vi att ha en workshop för att lägga en grund som implementationsfasen kan grundas på. Jag är övertygad om att vi tillsammans kommer skapa ett verktyg som underlättar och effektiviserar internkommunikationen och som gör de digitala tillgångarna mer tillgängliga, menar Lundqvist.

– Att vara två juridiska bolag med en gemensam organisation är en utmaning, inte minst när det gäller internkommunikationen. Med lokala säljkontor över Sverige och ett gemensamt huvudkontor i Norrköping är information och kommunikation mycket viktiga faktorer. Vi ser därför med stor tillförsikt fram emot arbetet med Consid, för att ta fram en välfungerande gemensam kommunikationsplattform, menar Anna Drake, kommunikationsansvarig på Qstar.

Qstars nya intranät beräknas stå klart under Q1 2019.

Om Qstar

Qstar Försäljning AB äger sedan 2010 varumärkena Pump, Qstar och Bilisten, tillsammans närmare 400 av Sveriges bensin- och dieselstationer. Stationerna är främst lokaliserade på mindre orter och landsbygden i Sverige, där många andra bolag valt att inte längre bedriva verksamhet. Med rötter i Östergötland ligger huvudkontoret i Norrköping. Läs mer på qstar.se.

Om Swea Energi

Swea Energi är en av Sveriges största leverantörer av eldningsolja till företag, kommuner och organisationer. Dessutom förser de åkerier, lantbruk och entreprenadföretag med diesel och smörjmedel. Swea Energi har strategiskt placerade lokalkontor och ett rikstäckande transportnät. Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande bolag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Ljungby, Sundsvall, Värnamo och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell, har 700 anställda och omsatte 617 miljoner kronor 2017. Företaget beräknas omsätta 800 miljoner kronor under 2018. Läs mer på consid.se.

Joakim Andersson

Presskontakt Marknadskoordinator 0732-32 68 33