Ny lösning för integration av nordisk affärsdata till salesforce.com

Largestcompanies i samarbete med Actly AB introducerar en ny revolutionerande lösning för integration av affärsdata till salesforce.com, ACTLY CONNECT. Detta kommer att ge alla salesforce.coms kunder en möjlighet att integrera uppdaterad affärsdata för den Nordiska marknaden direkt in i salesforce.com. Leverantör av data är Nordic Netproducts AB som sedan flera år framgångsrikt levererar Nordisk affärsdata via tjänsten Largestcompanies.com.

Efterfrågan på kvalitetssäkrad data som är realtidskopplad till salesforce.com har länge varit eftertraktat och eftersatt. Konsekvenserna för de flesta av salesforce.coms kunder har varit att man haft kostsamma och tidsödande manuella rutiner för att bl.a. säkerställa sina kunders rätta legala entitet, organisationsnummer, fakturerings- och leveransadresser samt arbetsställe.

Med ACTLY CONNECT kan salesforce.coms kunder nu även göra urval och prospekteringslistor över marknads- och kundkategorier baserat på exempelvis geografisk placering, antal anställda, omsättning, bransch och lönsamhet för att på ett mer effektivt sätt rikta sina marknadskampanjer till rätt kundgrupper. Samma data kommer även att användas av många bolag för att genomföra sin kontinuerliga affärsplanering.

”I den konkurrenssituation som i dag råder inom de flesta segment på marknaden så tror vi att samarbetet med Actly AB kommer att innebära stora strategiska fördelar för de kunder som får tillgång till denna data genom denna integration”, säger Krister Wellros som är vd på Nordic Netproducts AB som äger och ansvarar för tjänsten largestcompanies.com.

”Uppdaterad och tillförlitlig affärsdata är i dag den absolut viktigaste förutsättningen för att kunna nå den fulla potentialen i en CRM-plattform” säger marknadschef Arne Wallmon på Actly AB.

OM Actly AB

Actly AB jobbar riktat med att förse både Nordiska och globala kunder med uppdaterad, kvalitetssäkrad och integrerad affärsdata till salesforce.com och ledande CRM-system. ACTLY CONNECT kan köpas direkt av Actly AB eller någon av våra partners samt även inom kort på salesforce.coms egna marknadsplats, Data Exchange.

För mer information: www.actly.se, info@actly.se alternativt 08-446 860 00

Arne Wallmon, marknadschef
Arne@actly.se, 070- 567 92 17

Om Largestcompanies
Largestcompanies databas innehåller bland annat adresser, marknadsinformation och bokslutsinformation om 2,5 miljoner Nordiska företag och deras arbetsställen. Uppdatering av databasen sker dagligen, och vi lägger stort fokus på att förädla informationen med exempelvis namn och e-postadresser till centrala beslutsfattare. På vår sajt largestcompanies.com presenteras de 360 000 största företagen med information om vilken placering de har totalt sett och även i sin bransch. Denna rankning återfinns både på nationell och nordisk nivå och visas för en rad olika nyckeltal som omsättning, antal anställda och resultat.

För mer information: www.largestcompanies.com, info@largestcompanies.net alternativt 08-566 229 00

Niklas Hartog, product manager
niklas.hartog@nordicnetproducts.se, 070-392 35 78