Unika topplistor och fokus på big data i årets utgåva av Largest Companies

Årets utgåva av magasinet Largest Companies är här – med fokus på big data och fulladdad med kvalitativa topplistor.

Largest Companies resa började redan 1967. Utgångspunkten var att skapa en svensk motsvarighet till den amerikanska Fortune 500-listan. På den tiden samlades informationen in direkt från företagens ekonomichefer. Med åren växte antalet företag som granskades. Sista gången samlingen trycktes i bokform, år 2003, var det en koloss på 1 100 sidor med cirka 10 000 företag. Då fanns Largest Companies redan sedan ett antal år på nätet i en smidig och sökbar databas.

2005 föddes idén om att presentera de mest intressanta siffrorna från nätet i ett mer lättillgängligt skick. Det blev starten för magasinet Largest Companies. En informationsrik trycksak, fullmatad med topplistor, vars innehåll på senare år har breddats med intressanta analyser och intervjuer med näringslivsprofiler.

I årets utgåva sätter vi fokus på big data och hur det lyfter svenska företag. Läs också om den spännande resan som Tele 2 har genomfört under de senaste åren och möt vd Allison Kirkby i en djupgående intervju. I det fullmatade magasinet möter du även klädjätten Lindex vd, Ingvar Larsson, och vice vd på Nasdaq, Hans-Ole Jochumsen. Ett gemensamt tema för alla tre är big data – en alltmer betydande del i kund- och målgruppskartläggningen.

Läs också om NCC:s minst sagt spännande 2016 som innebär en ny strategi, ny organisation och planer på att starta ett självständigt bostadsutvecklingsbolag. Peter Wågström berättar hela historien i årets magasin.

Läs e-magasinet här

Trevlig läsning!

Har du frågor eller vill beställa ett exemplar, kontakta Tomas Ahlberg.
Tel. 08-566 229 46, mobil 070-516 95 30
tomas.ahlberg@nordicnetproducts.se