Utbilda dig till massör på Gran Canaria och få jobb på plats!

Utbilda dig till massör på Gran Canaria och få jobb på plats!

Vad sägs om att utbilda sig till massör nu i höst när mörkret faller på? Finns det dessutom något som är än bättre än att plugga i ett av världens bästa året-runt klimat på Gran Canaria?

Massage & Spaskolan är en utbildare som ägs och drivs av svenskar sedan många år tillbaka och som allt fler väljer att utbilda sig hos.

Det är roligt att se att så många från hela norden vill komma ner till oss på Gran Canaria och utbilda sig till massör och/eller idrottsmassör”, säger Massage & Spaskolans rektor Andreas Törnstrand.

Vad är då anledningarna till att just deras utbildningar blivit så otroligt populära?

Det finns såklart flera anledningar till detta men det som skiljer oss från många andra utbildare på hemmaplan i Sverige är först och främst klimatet, många elever vill passa på att skaffa sig en bra utbildning samtidigt som man kombinerar detta med att få gott om sol och bad under utbildningens tid”, säger Andreas.

Massage & Spaskolan erbjuder korta och intensiva utbildningar där fokuset ligger på praktiskt lärande för att bli en duktig massör, något som skolan garanterar att man blir. De arbetar med enbart små klasser på max. 8 elever per klass som undervisas av 1-2 lärare, något som idag är ganska unikt.

“Det gör att lärandet blir effektivt och korrekt då våra lärare kan vara med i varje delmoment och steg, något som är svårt, om inte till och med omöjligt, om man skulle vara en utbildare som har 40-50 elever i varje klass med en enda lärare som undervisar” fortsätter Andreas.

Kostnaden för varje kurs upplevs som lägre än hos andra utbildare, men det finns en logisk förklaring till det.

Vi ligger lägre i pris mot många andra utbildare, vilket för oss känns viktigt, då eleverna flyger ner till oss och måste bekosta sitt uppehälle under kurstiden." poängterar Andreas.

Därför ska du utbilda dig till massör

En utbildning till massör är ett yrke som är väldigt roligt, givande, omväxlande och som du bär med dig vart än i världen som du önskar arbeta.

Genom att jobba som massör ger man också människor avkoppling, smärtlindring, ökad rörlighetsförmåga och ett allmänt välbefinnande. Vilket i sin tur ger massor av inspiration och energi tillbaka till dig som massör.

Att jobba som massör kan också vara fysiskt tufft i omgångar, något som gör att det är viktigt att man har en god fysisk status för att orka med arbetet.

Och som som avslutande ord från Andreas vill han också nämna en ytterligare möjlighet för studenterna som kommer ner till Gran Canaria: "Sist men inte minst så är vi dessutom utbildare som kan erbjuda fler av våra elever en säsongsanställning hos oss på Gran Canaria efter avslutad och godkänd utbildning. Det är bara att höra av sig så berättar vi mer.” avslutar Andreas.

Har man ingen ambition att arbeta som massör efter avslutad utbildning så har ändå färdigheterna att kunna massera nära och kära, vilket alltid är lika uppskattat!

Är du intresserad av att veta mer om Massage & Spaskolan och deras kurser? Besök deras hemsida och/eller ta kontakt direkt:

Kontakt:

Andreas Törnstrand - Rektor