CONVENDUM inleder samarbete med EF

CONVENDUM inleder samarbete med EF

Under 2024 inleder CONVENDUM ett samarbete med ett av världens största utbildningsföretag EF som möjliggör för kunskapsutbyte och näringsliv att gå hand i hand. Genom samarbetet erbjuder CONVENDUM sina medlemsföretag att under 8 veckor ta emot en amerikansk utbytesstudent som ingår i EFs Gap Year program.

— Vi är glada över att samarbeta med EF för att främja internationellt kunskapsutbyte. Att ta emot en utbytesstudent ger våra medlemsföretag, från små till medelstora och stora företag, möjlighet till att hitta ny och efterfrågad kompetens. Tillsammans utvecklar vi världen genom lärande och möjliggör framgång för våra medlemmar, säger Oscar Limbäck, COO hos CONVENDUM.

Stina Lundell, Business Development Manager hos EF menar att det finns flera fördelar med internationalisering och att låta en utbytesstudent praktisera sin kompetens ute i verkligheten hos företag. Samarbetet gynnar även företaget som både får extra resurser, oförglömlig erfarenhet och ett kulturellt utbyte.

— Förutom ett par händer till vilande projekt får CONVENDUMs medlemmar chansen att få lära känna en nyfiken och entusiastisk student med ett annorlunda perspektiv och att låta någon öva sig i ledarskap, entreprenörskap och för hela teamet att öva sina språkkunskaper, säger Stina Lundell hos EF.

CONVENDUM erbjuder moderna och efterfrågade kontorslösningar för små och stora företag. CONVENDUMs erbjudande sträcker sig från Coworking, Private Office, Big Office, Exclusive Office, Enterprise Membership till Office Management. Gemensamt för de olika produkterna är premiumkontor I kombination med aktivitetsbaserade öppna coworkingytor, lounger, konferenscenter, café, gym, musikstudios och showrooms. Därtill erbjuds också företagsbostäder. Följ oss på Facebook, LinkedIn, Instagram och YouTube.

OM EF
EF tror att världen blir en bättre plats när människor försöker förstå varandra. Sedan 1965 har EF hjälpt miljontals människor att upptäcka nya platser, utforska nya kulturer samt lära sig mer om världen och om sig själva

Oscar Limbäck, COO hos CONVENDUM

Stina Lundell, Business Development Manager hos EF