Idag öppnar CONVENDUM i Sundbyberg Centrum

Idag öppnar CONVENDUM i Sundbyberg Centrum

CONVENDUM expanderar i den nya stadsmiljön Fabriksparken, mitt i centrala Sundbyberg. CONVENDUM finns sedan tidigare i Sundbyberg på Rissneleden 10. Dagens nyöppning knyter ihop säcken för ett rekordår med totalt fem nyöppnade coworking spaces.

CONVENDUM slår upp portarna i det uppgraderade kontorshuset Koppartråden i Fabriksparken. Därmed utökar CONVENDUM med ytterligare ett coworking space i Sundbyberg. Dagens nyöppning blir den femte i ordningen för året.

— 2023 har varit ett väldigt spännande år och nu avrundar vi ett fantastiskt expansionsår med att öppna vår andra etablering i expansiva Sundbyberg. Detta gör vi i en ikonisk fastighet med en mängd unika detaljer som lyfter vårt koncept till nya höjder, säger Oscar Limbäck, COO hos CONVENDUM.

Kontorshuset Koppartråden på Vasagatan ligger ett stenkast från Sundbybergs Centrum. Här erbjuder CONVENDUM nästan 500 arbetsplatser, 100 kontors- och mötesrum och flera lounger. Med en stor konferensanläggning och parkeringsplatser är platsen en utmärkt knutpunkt och samlingsplats för stora och mindre företag. CONVENDUMs etablering i Koppartråden är ett modernt gammalt kontorshus som har tagit fasta på hållbarhet.

— Att få öppna upp ett så här fint coworking space i en miljöcertifierad byggnad i centrala Sundbyberg är något som vi sett fram emot. Sundbyberg är en kommun där vi ser en stor potential för vår typ av erbjudande och vi vet att det här finns en stor mängd företag som eftersöker våra typer av lösningar i Sundbyberg med omnejd, säger Oscar Limbäck.

CONVENDUM har etablerat sig i en av Sundberg Centrums mest ikoniska byggnader, den gamla telekabelfabriken Koppartråden i Fabriksparken. En plats som börjar ta sin form som Sundbybergs nya oas där livet mellan husen gör Koppartråden till en sann mötesplats. Hållbarhetsaspekterna har varit centrala när Skandia Fastigheter utvecklat Fabriksparken. Hälsa är ett särskilt fokusområde för företaget, vilket märks tydligt när Koppartråden tar form.

— Aktivitetsparken är ett viktigt inslag för att främja både folkliv och hälsa, men hållbarhetstänket går såklart hela vägen in i Koppartråden. Byggnaden miljöcertifieras enligt BREEAM, genomgår en större återbruksinventering och kommer även att erbjuda hälsosamma arbetsmiljöer på en ovanligt hög nivå, genom hälsocertifiering WELL Core. Här är vi säkra på att CONVENDUM, med sitt fokus på bra arbetsmiljöer och social samvaro kommer att bidra med att lyfta området ytterligare, säger Markus Pfister, fastighetschef på Skandia Fastigheter.

OM CONVENDUM
CONVENDUM erbjuder moderna och efterfrågade kontorslösningar för små och stora företag. CONVENDUMs erbjudande sträcker sig från Coworking, Private Office, Big Office, Exclusive Office, Enterprise Membership till Office Management. Gemensamt för de olika produkterna är premiumkontor I kombination med aktivitetsbaserade öppna coworkingytor, lounger, konferenscenter, café, gym, musikstudios och showrooms. Därtill erbjuds också företagsbostäder.

KONTAKTUPPGIFTER
Oscar Limbäck, COO