Cool Company redovisar sitt bästa juli-resultat någonsin

Cool Company redovisar sitt bästa juli-resultat någonsin

- och bolagets B2B-lösning växer med hela 49 procent under juli

Frilansbolaget Cool Company redovisar ännu en rekordmånad då juli 2022 uppvisar deras bästa juli-resultat någonsin. Bolaget uppvisar tillväxt på alla sina marknader och deras B2B-verksamhet tar ett stort kliv framåt och växer med hela 49 procent i juli jämfört med samma period förra året.

Trots sommar och semestertider tar frilansbolaget Cool Company fortsatt stora och stadiga kliv framåt. Bolaget gör ännu en rekordmånad och redovisar sitt bästa juli-resultat sedan bolaget grundades år 2009. Cool Companygruppen visar inga tecken på avtrappning i sin tillväxtresa och uppvisar positiva siffror för samtliga av sina marknader. Totalt växer bolaget med 22 procent under juli jämfört med samma period förra året.

- Det känns riktigt kul att avsluta även juli med ett rekord! Vi har sett ett bra inflöde av både nya frilansare och skickade fakturor under månaden. Vårt starka juli ger oss energi att fortsätta framåt i samma anda även när hösten och ett högre tempo på marknaden tar vid, säger Jonny Simonsson, CFO på Cool Company.

När det kommer till Cool Companys verksamhet i olika länder är det Storbritannien som tar stafettpinnen och växer med hela 61 procent under juli. I Storbritannien skickas 76 procent fler fakturor och antalet nya frilansare når en ökning med så mycket som 78 procent under månaden. Samtidigt når tillväxten i Sverige 20 procent och i Norge uppnår bolaget en ökning om hela 34 procent, jämfört med juli 2021.

B2B-verksamheten växer med hela 49 procent
    Frilansbolaget utgörs till största del av sin B2C-verksamhet och där har de under en lång tid vuxit stabilt. Under året har även bolagets B2B-verksamhet visat stor tillväxt månad för månad och i juli uppvisas en ökning om hela 49 procent jämfört med samma period förra året.

Cool Companys B2B-verksamhet underlättar för företag genom personaladministration, löneutbetalning, försäkringar och arbetsgivaransvar.

- Vår B2B-verksamhet visar återigen fina månadsresultat! Fler och fler företag upptäcker de fördelar som finns att hämta i att överlåta sådant som personaladministration och lönehantering. Förutom all tid som sparas ges betydligt större möjlighet till flexibilitet och skalbarhet, vilket vi ser är viktigt för en stor mängd företag både nu och framöver, säger Jonny Simonsson.