Nytt koncept på Burlöv Center!

Äntligen är det dags för Cool Minds att slå upp portarna till sin nya lokal på Burlöv Center! I den här lokalen har Cool Minds utvecklat ett nytt koncept som är anpassat till den typen av verksamheter som huserar i köpcentrum. Med konceptet har det utvecklats tre stycken nya rum! Det huvudsakliga målet är inte bara att ge besökarna en upplevelse utan även att aktivera både hjärna och kropp samtidigt genom spel som kräver fysisk aktivitet. Det finns ett rum där besökarna kan spela virtual reality, ett rum med ett spel som är rörelsestyrt och ett escape room.

Det rörelsekänsliga spelet "Jump & run" är programmerat ihop med en sensor som känner av spelarens rörelser. På en skärm ser man själva spelet med en spelare som springer framåt. När spelaren hoppar eller duckar så gör även spelaren på skärmen detta. Målet är att ta sig framåt och förbi olika hinder.

Kunder kan som vanligt även boka kalas i lokalen på Burlöv Center, slime och även det nya 3-kampskalaset där alla deltagare får tävla i de olika rummen!

Ronja Feuer, art director på Cool Minds är mycket positiv till det nya konceptet. "Det är viktigt att barn och unga aktiverar hjärnan men också kroppen." menar hon.

Cool Minds huvudsakliga verksamhet finns i Folkets Park mitt i Malmö. Detta är väldigt lättillgängligt för boende i Malmö, men det är också lätt att ta sig dit med kollektivtrafik för de som bor i utkanten av staden. Att även lägga sin verksamhet i Arlöv (Burlöv Center) ger det fler möjligheten att lätt ta sig till Cool Minds. På Burlöv Center får Cool Minds många kalasbokningar av familjer som bor i Lund, Staffanstorp och närliggande orter eftersom de gärna undviker att köra inne i Malmö och parkeringsmöjligheterna är större vid Burlöv Center.

Invigningen av Cool Minds lokal på Burlöv Center äger rum den 28-29 september, då kan man få testa alla nya saker i lokalen helt kostnadsfritt!

• Undervisning, lärande

• Malmö

Cool Minds är ett vetenskapslekland för barn och unga i Malmö. Vi vill inspirera och väcka nya framtidsdrömmar inom naturvetenskap, IT och teknik!

Marielle Sterner
marielle.sterner@coolminds.se